Cenevre Otomobil Fuarı’nda Peugeot, 208’in yeni neslini sunacak. 208 aynı zamanda 340 kilometrelik elektrikli bir otomobil olarak da geliyor.
Yeni Peugeot 208 tamamen yeni bir tasarımla kendini gösteriyor. Selefine göre daha keskin çizgilere sahip. Eskisine oranla daha gergin görünüyor ve ön tasarım daha agresif tasarlanmış. Daha dar olan farlar Peugeot 508’den tanıdık. Arka kısım da önemli ölçüde revize edildi ve şimdi 508 veya 3008’e benzeyen stop lambaları kullanılmış. Çarpıcı, siyah ofset tekerlek kemerleri GT-Line paketle birlikte sunulacak. Haziran ayında Avrupa’da piyasaya sürülecek 208’de benzinli ve dizel motorların yanında elektrikli versiyon da bulunacak.Bu elektrikli ünite Peugeot 208’i Volkswagen Polo ve Ford Fiesta’nın dışında, Renault Zoe ile de rakip yapıyor.
Peugeot 208 sadece dört kapılı olarak satılacak
İlginizi çekebilir
Peugeot 208 boyut olarak büyüdü. 5 cm kadar büyüyen boyuyla 4.02 metre uzunluğa sahip. Aks mesafesi de artmış, bu sayede arka yolcular için daha fazla alan sunuluyor. Sırttan bahsetmişken. 208 şuan için sadece dört kapılı olarak satılacak, iki kapılı versiyon şuan için planda yok. Yeni 208, DS3 Crossback ve yakında tanıtılması beklenen yeni Opel Corsa ile birlikte PSA Grubu’nun Ortak Modüler Platform’unu kullanıyor. Yeni platform sayesinde 208 selefinden yaklaşık 30 kilogram daha hafif olmuş. Artırılan aerodinamik ile de yakıt tasarrufuna katkıda bulunulmuş. 270 litre olacak bagaj hacmi sınıf standartlarını karşılıyor, elektrikli versiyonda da aynı hacim sunuluyor.
75 – 136 hp arası motorlar
Kaputun altında, yeni 208 PSA Grubu’nun 70, 100 ve 130 HP güç sunan üç silindirli benzinli motorlarına sahip. Dizel cephesinde yeni 1.5 litrelik 100 HP güç üreten motor kullanılıyor. 130 HP’lik benzinli motor seçeneği 8 ileri otomatik şanzıman ile birlikte satılacak. Serinin en üst versiyonu olan 208 GTi, 1.6 litrelik dört silindirli turbo 220 HP güç üreten motora sahip. DS 3 Crossback gibi, e-versiyon 208 de ürün gamında yerini aldı. Tam elektrik versiyonu 136 HP elektrik motoru, 50 kWh pil ve 340 kilometre menziliyle geliyor.
3D optikli yeni i-cocpit
Yeni 208 ile birlikte, i-kokpitin 3D versiyonunun prömiyeri de yapıldı. Peugeot’nun kendi direksiyon simidi ve gösterge düzeninin bir sonraki sürümü, hologram optik özellikli bir gösterge ekranına sahip. 308’de olduğu gibi, hız ve devir göstergeleri ters yönlerde hareket ediyor. Bu ilginç görünüyor, ama 308’den bildiğimiz gibi bizi rahatsız etmiyor. Donanıma bağlı olarak, orta konsoldaki ekran bilgi-eğlence ekranı 5 inç, 7 inç veya 10 inç boyutlarında tercih edilebiliyor. Gösterge ekranı ise 10 inçlik boyutunda.
Orta konsol yeni 208’de iki farklı şekilde sunuluyor: Baz modellerde küçük bir ekran ve mekanik el freni bulunuyor. Allure donanımda ise büyük ekran ve elektronik el freni standart donanım olarak sunuluyor. GT ve GT Line donanımlarda standart LED farlar da geliyor. Güvenlik donanımlarında ise dur-kalk özelliği de bulunan adaptif hız sabitleyici, şerit takip sistemi, kör nokta uyarı sistemi gibi ekipmanlar listeye dahil edilmiş.
Son yorumlar