Hyundai’nin i20 Active modeli, hafif crossover kimliğiyle macera tutkunlarını hedefliyor.
Ne bir hatchback ne de bir crossover… Hyundai i20 Active, bir kompakt hatchback’in pratikliğini crossover tasarımıyla ortaya koyuyor. Peki standart bir i20’den ne farkı var biraz buna bakalım…
i20 Active tabii ki off-road meraklılarını hedeflemiyor. Fakat plastik ön ve arka tamponları ve standart i20’den 20 mm daha yerden yüksek yapısıyla küçük macera kaçamaklarına izin verebiliyor. Ayrıca gümüş tavan rayları, kızak plakaları, yan kaplamalar, tekerlek kemer kalıpları ve revize edilmiş ön ızgarası da mevcut. Aslında, dış tasarımın yarısından fazlası standart i20 ile aynı.
İlginizi çekebilir
B-SUV fikri yeni değil… Bu segmentin en önemli temsilcisi hiç kuşkusuz Nissan Juke onun yanında Ford EcoSport, Renault Captur, Opel Crossland X ve Peugeot 2008’de bu sınıfın güçlü oyuncularından.
Yenilenen i20 Active dizel motor seçeneği sunmuyor. 1.4 litrelik atmosferik benzinli ve 1.0 litrelik turbo benzinli motor seçeneklerine sahip. Her iki motor seçeneği de ülkemizde sadece otomatik şanzımanla satılıyor. 1.4 litrelik versiyonda klasik dört ileri otomatik şanzıman yer alırken, test aracımızın da kaputunun altında yer alan 1.0 litrelik versiyonda 7 ileri çift kavramalı şanzıman görev yapıyor.
120 HP güç ve 172 Nm tork üreten yeni 1.0 litrelik motor performans konusunda etkileyici bir deneyim sunuyor. Çift kavramalı şanzımanın da etkisiyle hem ara hızlanmalarda hem de ilk kalkışlarda güç kaybı çok aza inmiş. Fakat az da olsa turbo gecikmesi yaşanıyor. Şanzımanın geçişleri serilik konusunda sıkıntı yaşatmıyor fakat konfor konusunda DSG’nin biraz gerisinde kalıyor. Özellikle dik yokuşlardaki vites seçimlerinde kararsızlık yaşayabiliyor. Manuel kullanıma imkan sağlanması bu tür durumlarda işinizi kolaylaştırabiliyor.
Motor performans konusunda başarılı olduğu kadar tutumluluk yönünden de övgüyü hak ediyor. Fabrika verisi ortalama 5.2 litrelik değer sunuluyor. Şehir içinde kullandığım i20 Active’i teslim ettiğimde yol bilgisayarında 6.5 litrelik bir ortalama yazıyordu.
Hyundai i20 genel olarak çok zorlanmadığında güvenli bir sürüş sunabiliyordu, makyajdan sonra da durum değişmemiş. Hızla girilen kontra virajların ustası değil fakat limitlerde kullanıldığında sizi yolda tutmayı başarıyor. Zorlandığında ise önden kayma eğilimine sahip. Süspansiyon sistemi i20 ilk çıktığı zaman sınıfının en konforlularından biriydi fakat artık daha iyi süspansiyona sahip rakipleri var. i20’nin yeni bir atılım yapması için ise makyajdan ziyade yeni neslini beklememiz gerekiyor.
Makyajdan sonra donanım olarak da yenilikler mevcut. Dijital klima, şerit takip asistanı, acil durum freni, uzun far asistanı gibi donanımları seçebiliyorsunuz. 7 inçlik bilgi-eğlence sistemi de elden geçirilmiş, CarPlay ve Android Auto desteği sunuyor. Ayrıca ekran hassasiyeti geliştirilmiş.
Yenilenen i20 Active, bir hatchback ve crossover’ın ortasında yer alıyor. Dışarıdan bakıldığında standart i20’ye göre daha heybetli bir havası var. Yeni 1.0 litrelik motoru ve şanzımanı ile birlikte 124.690 TL’den başlayan fiyatla satılıyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Erkan Ertuğrul
Son yorumlar