Koreli üretici Hyundai’nin SUV temsilcisi Tucson makyajlı yüzü, 1.6 litrelik dizel motoru ve otomatik şanzımanının yanısıra 4×4 aktarmasıyla da kendini geliştirmiş gözüküyor. Zorlu pazarda şansı ne olacak?
Türkiye’de kullanıcıların önemli bir bölümü trafiğe yüksekten bakmayı sevdi. Dünya trendlerine benzer bir şekilde SUV ve crossover segmentlerinin yükselişi de buna işaret ediyor. Güney Koreli marka Hyundai’nin SUV sınıfında uzun süredir önemli bir temsilcisi niteliğinde bulunan Tucson, daha önce benzinli motor ve 2.0 litrelik dizel ile bu sınıfta mücadele ediyordu. Hafif makyajlı versiyonla birlikte gelen 1.6 litrelik dizel motor, otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekişli aktarmayla birlikte eksiklerini tamamlamış gözüküyor.
Antalya’daki lansmanda sıra sıra dizilmiş Tucson’lara ilk bakışta fark ettiğim yenilenmiş, ızgara ve stoplar oluyor. İç mekana geçildiğinde ise multimedya ekranı adeta ben buradayım diyor. Multimedya ekranında kamera sistemleri özellikle park manevralarında sürücünün işini kolaylaştırıyor. İç mekanda bir diğer yenilik de daha fazla yumuşak plastik malzeme kullanımı.
İlginizi çekebilir
1.6 litrelik dizel motor 136 HP güç üretirken 320 Nm’lik tork tatmin edici. 7 kademeli otomatik şanzımanın geçişleri sorunsuz. Aslına bakılırsa motorun da bu sınıf için oldukça yeterli olduğunu söyleyebiliriz. Normalde önden çekişli olarak ilerleyen Tucson’da 4×4 aktarma devreye gerekli durumlarda giriyor. Güç kaybının yaşandığı veya ekstra tutunmanın gerektiği durumlarda sürüş konforunu arttırıyor. Antalya’daki sürüş izlenimimiz boyunca ortalama 8.0 lt/ 100 km’lik yakıt tüketimi de sınıfının en iyisi olmasa da yeterli gözüküyor. Direksiyon ele iyi oturuyor, tepkileriyse yeterli, ne çok sert ne çok yumuşak karakterde. Süspansiyon konforu da benzer bir şekilde ortalama bir hissiyat sunuyor. Arka koltuklardaki diz mesafesi yeterli, koltuk ısıtma da konfora katkı sağlayan detay. Bagaj kapağının otomatik olması da üst donanımda daha çok konfor sevenleri mutlu edecektir.
Sonuç : Eksiğini kapattı
C Segmenti bir SUV’un fiyat listesindeki en üst bareminin 259.700 TL’ye gelmiş olması kadar biz otomobil tutkunlarını üzen şey azdır düşüncesindeyim. Genel pakete bakacak olursak 1.6 dizel otomatik ve 4×4 aktarma ile Tucson çok önemli bir eksiğini kapattı, hafif makyajla da daha iyi bir yüz ve arka tasarım sunuyor. Eğer bu sınıfta bir alternatif arıyorsanız denemeden geçmeyin denilecek bir otomobil olmuş.
Yazı : Volkan Demirkuşak
Son yorumlar