İtalyan markanın efsane olmuş modellerini geri döndürme politikası 500 ile başlamıştı. 124 Spider ile de devam ediyor. Bakalım 124 Spider bizlere geçmişin izlerini ne kadar yansıtacak.
Fiat’ın 1966-1982 yılları arasında ürettiği 124 Sport Spider modeli, tasarımı ve cabrio karoseriyle zamanının en sevilen otomobillerinden biri olmayı başarmıştı. Pininfarina imzalı araç, Fiat’tan daha çok Ferrari modellerini andırıyordu. Hatta bu aracın üstün sürüş özellikleri dolayısıyla bir de Fiat Abarth 124 Rally isimli versiyonu da üretilmişti.
İlginizi çekebilir
İtalyan marka bu modelin başarılı geçmişine güvenerek 2016 yılında tekrar piyasaya çıkarma kararı aldı fakat bu sefer büyük bir fark vardı. Dünyanın en çok satılan cabrio otomobili unvanını taşıyan Mazda MX-5 ile aynı altyapıya sahip olan 124 Spider, sadece tasarım, motor ve şanzıman yönünden MX-5’ten ayrılıyordu. Fiat, akıllı bir strateji izleyerek bir maceraya girmedi ve başarılı bir modelin altyapısıyla yoluna devam etti.
Tasarım olarak MX-5’e göre daha keskin ve agresif duran 124 Spider, özellikle gençleri daha fazla etkileyecek bir görünüme sahip. Otomobilin içine bindiğinizde, direksiyonda yer alan logo dışında MX-5 ile aynı olan kabin sizi karşılıyor.
Fiat 124 Spider ülkemizde 1.4 litrelik turbo benzinli motor ile satılıyor. Bu motoru ister 6 ileri manuel şanzıman, isterseniz de 6 ileri otomatik şanzıman ile kombine edebiliyorsunuz. Test aracımız 140 HP güç ve 240 Nm torku arka tekerleklerine otomatik şanzıman ile aktarıyordu. Şanzımanın vites geçişleri konforlu fakat akselerasyon yönünde bu tarz sportif bir otomobile göre yavaş kalabiliyor. Eğer ki, bu tipte bir otomobilde biraz daha heyecan bekliyorsanız, belki de manuel şanzıman sizi daha fazla tatmin edebilir. Fiat 124 Spider tıpkı Mazda MX-5 gibi sürüş zevki olan bir otomobil. Biraz eğlenmek istediğinizde ESP’yi kapatarak rahatça arka kısmını bırakıyor. Virajlarda size arkadan itişli bir otomobilin vermesini beklediğiniz tepkileri rahatlıkla yaşatıyor. Yine aynı MX-5 gibi de kolaylıkla kontrol edebiliyor. Kabin bu tarz bir otomobilde olmasını beklediğimiz gibi dar bunu anlayabiliyoruz fakat yine de bir bardaklık dahi olmaması en küçük eşyalarınızı bile cebinizde taşımınazı gerektiriyor. Kumaş tavanlı bir araç olduğu için yalıtım konusunda da çok büyük beklentilerimiz yoktu fakat enterasan bir şekilde kardeşi MX-5’ten daha fazla yol ve rüzgar sesini içeri aldığını fark ettik.
Fiat 124 Spider otomatik şanzımanıyla 180.000 TL’lik bir fiyat etiketine sahip. Zengin donanımı, eğlenceli sürüşü ve en ulaşılabilir cabrio otomobillerden biri olması sebebiyle kardeşi MX-5’in en büyük rakibi olacak gibi görünüyor.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar