Suzuki’nin efsane haline gelen küçük SUV modeli yeni Jimny, Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni Suzuki Jimny, GLX donanım paketi, 1,5 litrelik 100 HP gücündeki benzinli motoru ve otomatik şanzımanıyla, 151 bin TL’lik fiyatla satışa sunuluyor.
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de haklı bir üne sahip olan Suzuki Jimny, yeni nesliyle kendi sınıfında yine ilk ve tek olma özelliğini sürdürüyor. İlk kez 1998 yılında yollarla buluşan 3’üncü nesil Jimny ile 20 yıllık başarı dolu bir hikâyeye imza atan Jimny, 4’üncü neslinde tüm başarılı özelliklerini bir adım daha ileriye taşıyor. Selefinde beğenilen tüm özellikleri koruyan Jimny, benzersiz dört tekerlekten çekiş sistemi, yalın ve maskülen tasarım detayları ve fonksiyonel yapısıyla göz dolduruyor. Kompakt boyutlarıyla şehir içinde hayatı kolaylaştıran yeni Suzuki Jimny, GLX donanım paketi, 1,5 litrelik 100 HP gücündeki benzinli motor ve 4 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle, 151 bin TL’lik fiyat etiketiyle ülkemizde satışa sunuluyor.
İyi bir off-road aracının en zorlu koşullarla dahi başa çıkabilmesi gerekiyor. Kompakt boyutların getirisi olan hafif gövde ve 1,5 litre hacimli yüksek verimlilik seviyesine sahip motoruyla yeni Suzuki Jimny en zorlu maceralar dahil her türlü kullanım şartında etkileyici bir performans sunarken; yüksek rijitlik seviyesine sahip karoser ve yol titreşimlerini sürücüye iletmeyen, yenilikçi bağlantılarla donatılan direksiyon sistemi sürüş konforunu destekliyor.
İlginizi çekebilir
Üstün arazi yetenekleriyle donatılan yeni Suzuki Jimny; merdiven tipi şasi, üç açılı helezon yaylı 3 kollu sabit aks ve arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sistemi olmak üzere son derece gelişmiş, rakipsiz bir teknik mimari ile yollara çıkıyor. Profesyonel kullanımları desteklemek üzere ayrıca üstün arazi yetenekleri için Suzuki tarafından geliştirilen dört tekerlekten çekiş sistemi ALLGRIP PRO devreye giriyor. Merdiven şasi süspansiyon sistemi off-road sürüşlerinde daha güvenilir ve sağlam bir yapı sunarken, yeni Suzuki Jimny’de devreye alınan X-bağlantıları ve iki adet ilave çapraz bağlantı torsiyon rijitliğini daha da artırıyor. 37 derecelik yaklaşma açısı, 28 derecelik karın açısı ve 49 derecelik uzaklaşma açısı yeni Suzuki Jimny’nin engelleri ve dik tepeleri, tamponlarını veya alt kısmını çizmeden tırmanmasına izin veriyor. Rijit süspansiyon ve aks geometrisi engebeli arazideki sürüş yeteneklerini geliştiriyor. Herhangi bir engel nedeniyle aks üzerindeki tekerleklerden birinin yer ile olan temasının kesilmesi halinde aynı aks üzerindeki diğer tekerlek yere daha fazla bastırılıyor ve böylece bozuk zeminde daha fazla tutunma sağlanıyor. Gerek önde, gerekse de arkada sabit aks ile donatılan yeni Jimny böylece en zorlu arazi şartlarında bile güvenle yol alabiliyor. Yeni Suzuki Jimny’de kullanıma sunulan arazi takviyesine sahip yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sisteminin; 2H (iki tekerlekten çekiş), 4H (dört tekerlekten çekiş) ve 4L (arazi takviyesine sahip dört tekerlekten çekiş) olmak üzere farklı sürüş modları bulunuyor. Üstelik üstün off-road becerileri LSD ile destekleniyor.
Yeni Suzuki Jimny ile birlikte daha önce kullanılan 1,3 litre hacimli motorun yerini yüksek verimlilik seviyesine sahip 1,5 litrelik motor alıyor. 100 HP gücündeki yeni motor, tüm devir seviyelerinde daha yüksek tork üretimi sunarken, özellikle alt devirlerde daha yüksek tork üreten yapısıyla alt devir sürüşlerinin büyük öneme sahip olduğu arazi sürüşlerinde daha etkin bir performans sunuyor. Daha büyük hacimli olan motor, artan hacmine karşın yerin aldığı motordan daha kompakt boyutlarla dikkat çekerken aynı zamanda daha hafif bir yapıya sahip ki bu da yakıt verimliliğine de önemli şekilde katkı sağlıyor. Atmosferik motor, 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla kombine ediliyor. 4 ileri otomatik şanzıman da iyileştirilen özellikleriyle birlikte daha fazla yakıt ekonomisi vaat ediyor.
Son yorumlar