Ford, makyajladığı Tourneo Custom ile Mercedes-Benz Vito ve Volkswagen Caravelle’in gözünü korkutacağa benziyor. Tutumlu dizel motoru ve teknolojik altyapısıyla yenilenen Tourneo Custom konuğumuz oldu.
Hafif ticari sınıfta pazar payı olarak en büyük paylardan birine sahip olan Ford, VIP taşımacılık konusunda uzun yıllardır Mercedes-Benz Vito ve Volkswagen Caravelle’nin gerisinde kalıyordu.
İlginizi çekebilir
Geçtiğimiz aylarda yenilenen Tourneo Custom ile bu durumu değiştirmeye karar veren marka, sunduğu teknolojik yenilikler ile rakiplerinin önüne geçmeyi hedefliyor. Ülkemizde 8+1 versiyonuyla satılan Tourneo Custom, uzun ve kısa şasi tipiyle satılıyor. Tek motor seçeneği 2.0 litrelik dizel fakat bu motorun 130 HP ve 170 HP’lik iki farklı güç çıkışı bulunuyor. Tourneo Custom’ı 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçenekleriyle satın alabiliyorsunuz.
Fiyatlara baktığımızda Ford’un rakiplerine göre daha avantajlı olduğunu görüyoruz. Ford Tourneo Custom 170.580 TL’den başlarken, Mercedes-Benz Vito 204.220 TL, Volkswagen Caravelle ise 215.090 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
Test aracımıza gelirsek; 170 HP güç ve 405 Nm tork üreten 2.0 litrelik dizel motor ve kısa şasili versiyon konuğumuz oldu. 6 ileri otomatik şanzımanlı Tourneo Custom gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Bir minibüse göre performans konusunda sıkıntı yaşamayan Tourneo, tüketim değerleriyle de övgüyü hak ediyor. 7 litrelik ortalama tüketim değerine sahip Tourneo, sınıfının en ekonomik modellerinden biri olarak dikkat çekiyor.
Süspansiyon sistemi VIP taşımacılık için gerekli konforu sağlıyor. Kasis ve çukurları iyi absorbe eden sistem, bir Ford’dan beklenildiği üzere iyi sürüş dinamiklerine de sahip. Virajlara bir minibüsten beklenmeyecek kadar güvenli girip çıkabiliyor.
Gelelim biraz da donanıma… Baz modelden itibaren elektrikli katlanabilir yan aynalar, 16 inç çelik jantlar, klima, ısıtmalı ön ve yolcu koltuğu, hız sabitleme sistemi, 4 inçlik bilgi-eğlence sistemi, ESP, yokuş kalkış desteği sunuluyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Son yorumlar