Rifter, hafif ticari pazarına adeta bir MPV gibi giriş yapıyor. Ona en yakın rakibi VW Caddy’den bile daha iyi işler ortaya çıkarabilecek yeni model senenin son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.
Peugeot 508 ile aynı zamanlarda Monte Carlo’da kullandığımız markanın bir diğer modeli de Rifter oldu. Öncesinde bildiğimiz Partner Tepee’nin yerine gelen model, son derece fonksiyonel ve konforlu. 5 ve 7 koltuklu olmak üzere iki farklı seçenekle sunulacak olan model, İspanya ve Portekiz’de üretiliyor.
İlginizi çekebilir
Öncelikli olarak Rifter’in markanın kimliğini yansıtan, güncel ve güçlü bir tasarımı var. Ön tarafta ızgara ile başlayan kısa bir ön çıkıntı hemen fark ediliyor. Sürgülü kapılar elektrikli camları barındırıyor ve bu önemli bir avantaj…
Otomobil öylesine tasarlanmış ki onunla her şeyi yapabilirmişsiniz gibi geliyor. Gerek günlük hayatta, gerekse bir aktivitede gerekse de iş hayatınızda…4.40 mt uzunluğa sahip ve 5 kişilik versiyon 775 lt’lik yükleme alanına sahip. Arka koltukların katlanmasıyla birlikte bu alan 4.000 lt’ye kadar ulaşıyor.
Burada asıl önemli olan konu, bu tip modellerin birçoğu benzer fonksiyonlara sahipti. Rifter ise konfor ve pratiklik konusunu oldukça üst bir noktaya taşıyor.
İçeri geçtiğimizde ise SUV’ları andıran yüksek bir oturma pozisyonu sizi karşılıyor. Büyük tekerlekler, bütük gövde kaplamaları otomobilin karakterinde maceracı bir ruh olduğunu da gösteriyor.
Kabin rakiplerinin oldukça ötesinde. Peugeot i-Cockpit ile donatılmış olan konsolda 8 inç büyüklüğünde bir ekran yer alıyor. Kalite hissi de oldukça iyi. Ayrıca kabin birçok fonksiyonel alana da ev sahipliği yapıyor. Sürücü ve beraberindeki yolcular, orta konsol, ön baş üstü, kapı panelleri ve hatta birinci
ve ikinci koltuk sırasının zemininde olmak üzere erişimi kolay bir dizi saklama alanından
yararlanabiliyorlar. Yenilikçi bir çözümle tavan döşemesine entegre edilen ön yolcu hava yastığı; kapalı, soğutmalı, yüksek kapasiteli bir saklama alanı yaratılmasına imkan sağlıyor. Bu sayede donanım paketine bağlı olarak 186 litreye varan bu sınıfta daha önce görülmemiş bir saklama alanı kullanıma sunulabiliyor.
Yeni Rifter oldukça verimli dizel motorlarla da öne çıkıyor. Bunların başında BlueHDi 1.5 130 HP’lik versiyon geliyor. 6 vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken isteğe bağlı olarak 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor. 75 HP, 100 HP versiyona da yer verilirken, 1.2 lt PureTech 110 ve 130 HP’lik benzinli seçenekler de alternatif olarak yer alıyor.
Bu segmentten beklemediğimiz birçok aktif güvenlik sistemi de Rifter’ın listesinde… Aktif Şerit Takip Sistemi, Aktif Trafk Levhası Tanımlama, Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistem ve 180 derecelik kamera Rifter’ı ayrıcalıklı kılıyor.
Yazı: Ahmet Armağan
Monte Carlo, Monaco
Son yorumlar