Mercedes-Benz CLS’nin üçüncü nesli, sportif yönü öne çıkan bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Mevcut üç motordan ikisi dizel birimden oluşuyor. Bu aslında Mercedes tarafından gönderilen bir mesaj ve dizel çağının bizlere hâlâ gösterecek çok şeyi var.
Dört kapılı coupe kavramı 2003 yılında Mercedes’in buluşu ve markanın DNA’sıyla birlikte son derece uyum içinde olan bir fikir. CLS’nin formuna baktığımızda, zarafet ve dinamizmini bir sedanın konforu ve işlevselliği ile harmanlandığını görebiliyoruz.
CLS’nin ilk nesli, 2003 yılında Roma’daki Cinecitta stüdyolarında hayat bulmuştu. Mercedes-Benz CLS, üretildiği ilk günden itibaren, rahat ve dinlendirici bir sürüş sağlayan ancak gerektiğinde yüksek performanslı bir coupe gibi sportif tepkiler veren bir yaşam tarzı otomobili kimliğine sahip oldu.
İlginizi çekebilir
Bu yıl gelen üçüncü nesil tasarım açısından yepyeni bir hava getirdi.
Mercedes’de son dönem zaten sportiflik vurgusu içinde geçiyordu ve CLS de bundan nasibini aldı. Dıştan bakıldığında Mercedes-Benz’in coupe modellerine has, tek çıtalı elmas görünümlü ızgara CLS’nin ön tasarımında yer alıyor. Radyatör ızgarası ve uzun motor kaputuyla birlikte ince ve geniş ön farlar yeni CLS’nin dinamik tasarımını ortaya koyuyor. Yeni CLS’nin temelini oluşturan birçok teknolojinin markanın amiral gemisi olan S-Serisi’nden alındığını söyleyebiliriz. Bunun başında da Intelligent Drive sürücü destek sistemleri geliyor.
Test otomobilimiz AMG donanım seviyesindeydi ve kabin de buna bağlı olarak sportif bir atmosfere sahipti. Konsoldaki tonlar ve ambiyans, markanın premium rakipleri olan BMW ve Audi’den gerçekten de farklı ve geceleri de ortamdaki aydınlatmanın 64 rengini deneyimleyebiliyorsunuz.
CLS’nin içinde, 12.3 inçlik merkezi ekran yer alıyor. İkinci bir 12.3-inç ekran daha bulunuyor ve görüntülenen dijital gösterge panelinde üç moddan birini seçebiliyorsunuz. Ayrıca menülere kumanda eden touchpad ve kontrollerin artık daha sezgisel bir şekilde optimize edildiğini söyleyebiliriz.
Otomobilin arka tarafına baktığımızda coupe formundaki eğimli tavan çizgisi arka tarafın basık ve klostrofobik olduğu algısını yaratabilir. Fakat size 1.80 m boyundaki bir yetişkinin arkada son derece rahat oturabildiğini söylersem? Herhalde bununla ilgili soru işaretleri kafanızdan silinmiş olacaktır.
Sürüş özelliklerine baktığımızda CLS’nin sportif ama konfordan ödün vermeyen bir karaktere sahip olduğunu söyleyebiliriz. CLS, C ve E-Serisi’nde kullanılan MRA platformu üzerine inşa edilmiş ve önde dört kollu, arkada beş kollu süspansiyon sistemi kullanılıyor.
Otomobil, motor ve direksiyon konfigürasyonunu denetleyen; eco, konfor, spor, Spor + ve kişisel olmak beş ayar moduna sahip.
Böylesine göz kamaştırıcı bir iç tasarım ve nefes kesen bir dış tasarıma sahip bir otomobille seyahat etmek gerçekten de çok keyifli. Bu keyfi bir adım öteye taşıyan diğer bir unsur da kaputun altındaki yeni altı silindirli, 3.0 litrelik 340 HP gücünde turbo dizel motor.
Sofistike olmanın ötesinde, doğrusal bir şekilde gücünü hissettiren 700 Nm’lik tork, koca çocuk CLS’nin adeta sıçrayarak olduğu yerden fırlamasını sağlıyor. Mevcut güç, kalkış anında tekerleklerin yola tutunması oldukça verimli şekide dört tekerleğe birden aktarılıyor. Öne yüzde 45, arkaya ise yüzde 55 oranında dağıtılan tork müthiş bir dinamizm sağlıyor. Devasa torkun yanı sıra bu motor gerçekten otomobile ciddi performans kazandırıyor. CLS 400d sadece 5.0 saniyede 100 km /s hıza ulaşıyor ve 180-220 km/s ara hızlanma sanki 80 ila 120 km/s arası hızlanma gibi hissettiriyor.
Dokuz ileri otomatik şanzıman son derece rahat geçişler sunarken istenildiğinde kulakçıklar sayesinde daha hızlı vites değiştirme olanağınız da mevcut. Ben bu otomobille yakıt tüketimi konusunda işi abartmak istedim ve 6.0 lt/100 km’lere kadar düştüm. Fakat genel olarak şehir içinde 7.8-8.0 lt/100 km dolaylarında rahatlıkla seyahat edebiliyorsunuz.
Sonuç olarak, yeni CLS, tasarımıyla sportif ve daha zarif görünüyor. İç mekân, AMG paketiyle tadında bir sportifliğe sahip. Tamamen yeni 3.0 litrelik motor, 340 HP gücüyle benzinli bir ünite gibi rafine ve sessiz. Doğrusal bir hızlanma sunuyor. Kısaca yeni CLS, lüks bir coupe ve sedan kombinasyonunu arzulayanlar için ilham verici bir seçenek.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar