Mazda’nın orta sınıfta yer alan modeli Mazda6, 2002 yılından beri markanın amiral gemisi modeli olma konumu sürdürüyor. Yakında yeni nesli satışa çıkacak olan Mazda6’nın 2.0 litrelik benzinli versiyonunu kullandık.
Japon markanın özellikle Amerika pazarında en çok satılan modellerinden biri olan Mazda6, ülkemizde Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Opel Insignia, Ford Mondeo ve Renault Talisman gibi zorlu rakiplerle mücadele ediyor.
İlginizi çekebilir
Diğer rakipleri Türkiye vergi sistemine uygun motor seçenekleri sunduğu için doğal olarak Mazda6’dan daha yüksek satış rakamlarına ulaşabiliyor. Mazda6 ise şuan için sadece 2.0 litre atmosferik benzinli motor ile ülkemizde satılıyor. Bu motor standart olarak altı ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman ile kombine ediliyor. Power isimli tek donanımla satılan Mazda6, 205 bin 050 TL’lik bir fiyata sahip. Eğer opsiyonel olarak beyaz deri döşeme isterseniz 700 TL’lik ek ücret ödemeniz gerekiyor.
Son makyajla gelen en büyük yenilik yürüyen aksamda yaşanmış. G-Vectoring Control isimli sistem sürücüye hissettirmeden daha rahat ve verimli güç aktarımı ile motor gücünü direksiyon simidinin pozisyonuna göre ayarlayabiliyor. Daha iyi yol tutuş ve hassaslık için viraja girerken yavaşlama gücü uygulayıp yükü ön tekerleklere geçiriyor ve direksiyon açısı sabitlendiğinde stabiliteyi desteklemek için hızlanma torkunu tekrar artırıp yükü arka tekerleklere geçiriyor. Evet, sanırım kafalar biraz karıştı… Çok kısa bir özet yaparsam, bu sistemi yolcular için virajlarda araç içinde daha az savrulma yaşatıyor. Sürücüler için ise daha keskin direksiyon hakimiyeti sunuyor. Bunu da viraj içinde aracı hızlandırıp, yavaşlatarak gerçekleştiriyor. Acil durum manevralarında bile direksiyona daha az müdahale gerektiren bu sistem, Mazda6’nın zaten iyi olan yol tutuşunu çok daha başarılı bir hale getirmeyi başarmış.
Mazda6 çok iyi ayarlanmış süspansiyon sistemi sayesinde hem konforu hem de yol tutuşu aynı anda sunabilen bir model. Motor sesi oldukça iyi yalıtılmış, yüksek hızlarda ise az da olsa rüzgâr sesinin kabine sızdığını duyabiliyorsunuz.
Kaputun altında yer alan 2.0 litrelik motor 165 HP güç ve 210 Nm tork değerlerine sahip. Bu motor 1345 kilogramlık Mazda6’yı uçurmuyor fakat hem şehir içinde hem de şehir dışında yeterli performansı sunuyor. Altı ileri otomatik şanzıman ile gücünü ön tekerleklere gönderen Mazda6’nın şanzımanı bir çift kavramalı kadar seri vites geçişleri sunmuyor fakat konfor olarak en az çift kavramalılar kadar başarılı.
Mazda6, hafifliği sayesinde kendisinden beklenmeyecek kadar da tutumlu bir otomobil olmayı başarıyor. Ortalama 5.9 lt/100 km’lik tüketim değeri 2.0 lt atmosferik motor ve otomatik şanzımana sahip bir otomobil için gerçekten de etkileyici.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar