Golf, geçirdiği makyajla birlikte dört tekerlekten çekişli R modeline de daha fazla güç ve tork getiriyor. Golf R, günlük yaşam ve sportiflik arasında mükemmel denge sunan ender otomobillerden biri.
Geçtiğimiz yıl Volkswagen’in başarılı kompakt hatchback modeli bir makyaj operasyonu geçirdi ve onu artık Golf Mk7.5 olarak anmaya başladık. Golf’ün bu değişimi aslında minör farklılıklar sunuyordu. Farlar ve stoplardaki ufak değişimlerine kabindeki trim yenilikleri eklendi. Ön önemli değişiklik de 9.2 inçlik multimedya sistemi oldu. Golf R da bu değişimden etkilendi. Hem daha fazla güç artışıyla hem de görsel olarak… Tamponlar yeniden tasarlandı, difüzör yenilendi ve LED farlar da Golf R’a farklı bir görünüm kazandırdı.
İlginizi çekebilir
Golf R Mk7’yi geçtiğimiz yıl kullanmış, yine bu sayfalarda ne kadar beğendiğimi söylemiştim. Bugün yenilenen modelle birlikte bu beğenim bir kat daha artıyor. Çünkü günlük kullanımda bu kadar rahat ama bir o kadar da beklentileri karşılayacak bir kompakt bir model sanıyorum ki yok. Rakipleriyle Golf R’ı bir karşılaştıralım. Burada yapacağım kıyaslama kesinlikle otomobilin performans ve yol tutuş özellikleri yönünde olmayacak. Çünkü pistte herhangi bir tur zamanı ölçmüyoruz. Günlük kullanımda Focus RS ve Honda Civic Type R’dan çok daha konforlu. Sürüş modunu Comfort’a aldığınızda adeta bir Golf TDI gibi davranıyor. Focus RS, manuel şanzımanlı ve sert bir hot hatch kullandığınızı her fırsatta hissettiriyor. Type R ise daha da sporcu ve trafikte kaldığınızda bir hayli yorucu olabiliyor. Akrabası olan Leon Cupra ise önden çekişli ve eğer ki bir böyle seçeneğim olacaksa dört tekerlekten çekişli tercih etmek isterim.
Gelelim Golf R makyajdan sonra neler sunuyor sorusuna… Öncelikli olarak daha fazla güç ve daha fazla torka sahip. 10 HP’lik güç artışıyla artık 310 HP olan otomobilin maksimum torku ise 20 Nm artarak 400’e ulaşıyor. DSG şanzıman daha fazla torku karşılamak adına bir takım revizyonlardan geçmiş. Bu rakamlar kâğıt üzerinde çok fazla gibi görünmese de otomobilin özellikle alt devirlerini ve akselerasyonunu çok ciddi şekilde etkilediğini söyleyebilirim. R, 0’dan 100 km/s’ye sadece 4.6 saniyede ulaşıyor. Golf R ile yaptığınız iyi bir kalkış, adeta mancınıkla fırlatılıyormuş gibi oluyor.
Doğrudan direksiyon ve yeni yedi kilogramlık hafif Akrapovič titanyum egzoz sistemi, dudak kenarlarınızın kulaklarına kadar ulaşmasını sağlıyor. O arada ağzınızdan akan suyu silmek için mendil bulundurmanızda fayda var.
Golf R farklı sürüş modları sayesinde her isteğe cevap verecek özelliklere sahip. Race modunda ise her şey tam da istediğimiz gibi. Daha fazla ses, daha sert süspansiyon ve daha sert direksiyon. Bu modda tempoyu artırdığınızda Golf R’ın gövdesi üzerinde sürekli olarak değişen ağırlık dengesi otomobili hiçbir şekilde etkilemiyor. Özellikle hızlı virajlarda arka tarafı çok iyi kontrol ediyor.
Sonuç olarak Golf R, bizim gibi hızlı hot hatch’leri sevenler için biçilmiş kaftan… Keşke fiyatı biraz daha uygun olabilseydi…
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar