Peugeot, yeni plug-in hibrit motorlarını tanıttı. Hybrid ve Hybrid4 (dört tekerlekten çekişli) yeni motor seçenekleri Peugeot 3008, Peugeot 508 ve Peugeot 508 SW ürün gamını tamamlıyor. Yeni motor seçenekleri 2019 yılının ikinci çeyreğinden itibaren satışa sunulacak. Sistem; iki tekerlekten çekiş veya dört tekerlekten çekiş, 225 HP veya 300 HP, sedan, station wagon veya SUV olmak üzere tercih konusunda da sürücüye özgürlük sunuyor.
Peugeot’nun müşterilerine sunduğu Plug-In Hybrid geleceğe yönelik yeni bir ürün yelpazesinin ilk parçasını oluşturuyor. Bu yeni çözümde benzinli motoru şarj edilebilir Hybrid ve Hybrid4 sistem destekliyor. Sistem, kullanıcının hayatını kolaylaştıran ve birbirini tamamlayan bir dizi gelişmiş teknolojiyle destekleniyor.
1.6 PureTech motor, marş jeneratörü ve özel bir soğutma çözümü de dahil olmak üzere hibrit sistem için uyarlandı. Motor Hybrid versiyonda 180 HP ve Hybrid4 versiyonda ise 225 HP güç üretiyor. PureTech motor, Peugeot Plug-In Hybrid motorlarına özgü yeni sekiz oranlı e-EAT8 otomatik şanzıman ile kombine ediliyor. 110 HP / 80 kW güç üreten bir elektromotor şanzımana bağlı olup ön aksa gücünü aktarıyor. Elektrikli ve içten yanmalı motorun gücünü kayıpsız ve en verimli şekilde aktarmak üzere ıslak çok plakalı debriyaj devreye giriyor. Tüm bu geliştirmelerin sonucu olarak 60 Nm tork artışı sağlanırken daha atak bir sürüşü beraberinde getiriyor. Hybrid4 versiyonda çok kollu arka süspansiyona 110 HP / 80 kW gücünde bir elektromotor entegre edilirken böylece dört tekerlekten çekişli bir sistem elde ediliyor.
İlginizi çekebilir
Hem Hybrid, hem de Hybrid4 versiyonlarında elektromotorları besleyen 300 Volt’luk yüksek voltajlı lityum-iyon bataryalar, 2’inci koltuk sırasının altında konumlandırılıyor. Bu bataryalar 11,8 kWh (Hybrid) ve 13,2 kWh (Hybrid4) kapasiteleriyle pazarın en yüksek seviyesini sunuyor. Sistem böylece WLTP normuna göre 50 km’ye (60 kilometre NEDC) kadar yüzde 100 elektrikli sürüş menzili sunuyor. Elektromotorlar 135 km/s hıza kadar sıfır emisyonlu sürüşe imkan tanırken, daha yüksek hızlarda içten yanmalı motor devreye giriyor.
Bataryalar standart (3,3 kW, 8A) adaptör ile 8 saatte şarj olurken, geliştirilmiş Green’Up (3,3 kW, 14A) adaptör ile bu süre 4 saate ve Wallbox (6,6 kW, 32A) ile 2 saatin altına iniyor. Şarj soketini çevreleyen uyarı lambaları, şarj sürecini yönetmeye yardımcı oluyor. Bataryanın doluluk durumunu gösteren uyarı lambaları aynı zamanda bataryalar şarjdayken şarj durumunu da gösteriyor. Şarj sistemi bagaj tabanının altındaki özel depolama alanına kolayca sığıyor.
Sürücü yeni fren özelliğini etkinleştirebiliyor. Böylece sürücü frene basmadan da araç yavaşlarken, sistem, yavaşlama esnasında veya araç yokuş aşağı inerken motor freni devrede olduğunda bataryaları şarj ediyor. Yeni i-Booster adındaki elektronik kontrollü fren sistemi yüzde 100 elektrikli sürüş verimliliğini arttırmak için fren veya yavaşlama anında oluşan ve içten yanmalı versiyonda boşa giden enerjiyi depoluyor. İçten yanmalı motorda kullanılan vakumlu pompa, i-Booster sisteminde yerini bir elektrikli pompaya bırakıyor. Yeni e-SAVE özelliği sayesinde her an elektrikli sürüş keyfini yaşamak mümkün. e-SAVE özelliği elektrikli sürüş için gerekli olan enerjiyi öngörme imkanı sağlıyor. Sürücü bu fonksiyona dokunmatik ekrandaki e-SAVE menüsü üzerinden ulaşıyor. Özellik etkinleştiğinde mümkün olan elektrikli sürüş menzili ekranda kilometre cinsinden gösteriliyor. Sürücünün sürüş modu seçim düğmesinden ‘Sıfır Emisyon’ sürüş modunu seçmesiyle yüzde 100 elektrikli sürüş etkinleşiyor.
Son yorumlar