Futbolda genç yeteneklere konulan bir isim vardır: ‘Yıldız adayı…’ Kona da Hyundai’nin en genç üyesi ve yetenekleriyle gerçek bir yıldız adayı. Bu yeni SUV’u kullanmak için Bodrum’a gittik.
Küçük sınıf SUV segmenti büyümeye ve genişlemeye devam ediyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri uygun fiyatlarıyla SUV sınıfına adım atmayı düşünenleri kendine çok iyi çekebilmesi. Hyundai de bu pastadan büyük bir dilim almak için Kona’yı piyasaya sundu.
İlk olarak dış tasarımdan başlayalım: Hyundai Kona, cesur ve fütüristik bir tasarıma sahip. Kona, 2021 yılına kadar piyasaya sunulacak 30 yeni modelden biri. Tüm bu yeni modeller ile birlikte Hyundai’nin Avrupa’daki önde gelen Asyalı otomotiv markası olma yolundaki hedefi için oldukça önemli bir kilometre taşı. Hyundai’nin yeni aile kimliği olan basamaklı tip ızgarayı benimseyen Kona’nın ön yüzü oldukça etkileyici ve güçlü. Çoklu ön far grubu ve LED gündüz sürüş farları ön bölümdeki görsel etkiyi artırıyor. Çoklu ön far grubu, zarif ve keskin şekillerle kendinden emin bir duruş sergilerken aynı zamanda araca yenilikçi bir görünüm kazandırıyor. Otomobil, cesur ön ve arka tasarımı sayesinde beklenilenden daha geniş bir duruş sergiliyor. Tamamen yeni olan Kona’nın tasarımı, kaslı hatlardan oluşuyor. Geniş duruşu desteklemek adına üstündeki farklı kontrastlı çamurluk dizaynıyla karakterize edilen Kona, şık tavan barlarıyla da sportif ve maceracı ruh taşıyor. Aracın arka kısmındaki spoylerde yer alan LED arka lambası da görsel olarak tasarıma yardımcı oluyor.
İlginizi çekebilir
Hyundai Kona yeni bir platforma sahip. Markanın gelecek modellerinde de kullanacağı bu platoformla birlikte Kona, 4165 mm uzunluğa, 1800 mm genişliğe ve 1565 mm yüksekliğe (tavan barları dahil) ulaşmış. Kaslı görüntüsünü 18 inçlik jantlarla destekleyen Kona’nın siyah renk tavanı ve dokuz farklı dış renk seçeneği bulunuyor. İç mekândaysa yeni i30’dan tanıdık bir tasarım karşımıza çıkıyor. B segmenti bir SUV’un malzeme ve işçilik standartlarını karşılayan Kona, önde ve arkada dört kişinin rahat yolculuk edebileceği alanı sunuyor. 361 litrelik bagaj hacmi de yine bu sınıf standartlarında bir alan sunuyor. Hyundai Kona, EuroNCAP çarpışma testlerinden de beş yıldız alarak güvenliğini kanıtlamış oldu.
Kona ülkemizde 1.0 litrelik turbo benzinli ve 1.6 litrelik turbo benzinli motor seçenekleriyle satılıyor. Bodrum’da 1.6 litrelik 177 HP güç üreten motorlu versiyonu kullanma şansımız oldu. Yedi ileri çift kavramalı şanzımanla gücünü dört tekerleğe aktaran Kona, performanslı bir karaktere sahip. Yeni platform sayesinde azalan ağırlığın da etkisiyle, düşük devirlerden itibaren atak bir otomobil olmayı başarmış. 0’dan 100 km/s hıza 7.9 saniyede ulaşması da bunun en büyük kanıtı.
Çift kavramlı şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız ve seri fakat gaza bastığınızda az da olsa turbo gecikmesi yaşayabiliyorsunuz. Direksiyon hissi olarak bugüne kadar kullandığım en hızlı tepki veren Hyundai modeli olduğunu söyleyebilirim. Süspansiyon sistemi konfora daha çok önem veriyor fakat yol tutuş konusunda da sınıfının gerisinde kalmayan Kona’nın akıllı dört tekerlekten çekiş sistemi 40 km/s hıza kadar devredeyken, 40 km/s’den sonra önden çekişe geçiyor.
Dört tekerlekten çekiş, performanslı motor ve otomatik şanzımanın tek dezavantajı yakıt tüketiminde oluyor. Fabrika verisi 7.1 lt/100 km olarak verilse de, biraz performanslı kullanımlarda 10.0 lt/100 km’nin aşağısına düşmeniz pek de mümkün değil. Hyundai’nin yedi ileri çift kavramalı şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sadece 1.6 lt T-GDI versiyonda satışa sunulacak. Dizel motor ise temmuz ayında gelmeye başlayacak.
Hyundai, ilk kez küçük sınıfta göz hizası göstergesi (head-up ekranı) donanım listesine dahil ediyor. Kona’nın yeni ekran görüntüsü ve sürüş bilgileri direkt olarak sürücünün görüş hattına yansıtılıyor. Araçtaki isteğe bağlı sekiz inçlik bilgi-eğlence sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto ile destekleniyor. Kona’daki bir diğer ilgi çekici özellik ise Display Audio. Araç içindekiler, akıllı telefonlarının içeriğini Apple CarPlay ve Android Auto aracılığıyla sistemin ekranına aktarabiliyor. Ayrıca kablosuz şarj özelliğiyle de akıllı telefonlar için son derece pratik bir kullanım imkanı sunuluyor.
Hyundai Kona, Türkiye’de üç farklı donanım seviyesiyle satışa sunuluyor. Modelin giriş seviyesi olan 1.0 litre 120 HP’lik T-GDI motor, altı ileri manuel şanzıman ve 4×2 çekiş sistemiyle satılıyor. Sadece Style donanım seviyesiyle satışa sunulan aracın fiyatı 99 bin 900 TL. Daha fazla donanım isteyenler ise 1.6 litrelik T-GDI motor, yedi ileri DCT şanzıman ve 4×4 çekiş sisteminin ayrıcalığını da yaşamış oluyor. Elite donanım seviyesi 130 bin TL’lik bir etikete sahipken güvenlik donanımlarıyla daha da zenginleştirilen Elite Smart ise 139 bin TL’ye satılıyor. Hyundai, Kona’da sunduğu çift renk kombinasyonu (siyah tavan rengi) için de 1200 TL opsiyon bedeli sunuyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Bodrum/Muğla
Son yorumlar