Bugatti, merakla beklenen yeni süperspor modeli Divo’yu Pebble Beach’de açıkladı.
Divo şirketin genel tasarım felsefesine uyum içindeyken, Chiron modeli ile de ciddi oranda ayrışıyor. Aerodinamiğe özellikle önem veren Bugatti, aracı geliştirirken 90 kg’lık bir downforce gücü sağladılar. Divo’ya önden bakıldığında büyük hava girişleri ve geniş bir ön spoyler göze çarpıyor. Bu parçalar hem motoru soğutmada hem de downforce’da büyük önem taşıyor. Aracın frenleri her iki tarafındaki dört bağımsız hava kaynağı ile soğutuluyor.
İlginizi çekebilir
Arka tarafta ile yeni stop grubu ve dört egzoz çıkışını barındıracak şekilde tasarlanan büyük bir difüzör var. Tasarımcılar ayrıca aerodinamik yan etekler ve yeni bir arka spoyleri de Divo için özel tasarlamışlar. Bu spoylar Chiron’da kullanılandan yüzde 23 daha geniş.
Motor kaputunun altında 1479 HP güç üreten dört turbolu 8.0 litrelik W16 motor yer alıyor. Motorun maksimum ne kadar hıza çıkarttığı açıklanmazken, 380 km/s’de sınırlandırılacağı belirtildi. ‘Düşük’ son hızını beğenmeyen Bugatti tutkunlarının eleştirilerine cevap olarak Bugatti yöneticileri, aracın düz yolda maksimum hız için değil gerçek bir pist yarışçısı olması için uğraştıklarını belirttiler. Diğer Bugatti modellerine göre daha çevik ve keskin olduğu iddia edilen Divo, virajlı yollarda da keyif vermeyi amaçlıyor. Bunu başarmak için mühendisler süspansiyon ve direksiyon sisteminde bir dizi revizyon yaptı. Chiron modelinden 35 kilogram daha hafif olan Divo, daha yüksek kalitede bir ses sistemi ve kapı panellerindeki saklama bölmelerinden feragat etti.
Otomobil, Fransız yarış pilotu Albert Divo’nun adını aldı ve üretim 40 adet ile sınırlı olacak. Aracın toplam 5.8 milyon dolar fiyat etiketine sahip olması bekleniyor.
Son yorumlar