Hâlâ az tüketen, neredeyse hiç zararlı emisyon yaymayan ve bakım giderleri uygun olan otomobiller var: Doğalgazlı modeller… Opel Astra ve VW Golf ise en iyi seçeneklerden. Bakalım hangisi daha iyi?
Kuvvetle muhtemel M5 ile AMG E 63 karşılaştırmasını satır satır okudunuz, incelediniz ve deyim yerindeyse tüm teknik değerleri ezberlediniz. Bu, otomobil dünyasının bir yüzüydü. Şimdi de diğer yüzüne bir bakalım. İki adet 110 HP gücünde doğalgazlı otomobil. Evet, pazarda birçok alternatif söz konusu. Ama birkaç ürün var ki, özellikle ön plana çıkıyor. Hemen herkesin hemfikir olacağı bir gerçek var, o da Opel Astra ve VW Golf’un kompakt sınıfın en cazip ve en gözde üyelerinden olduğu. Evet, çoğu kez dizel veya benzinli satın alınıyor olabilirler ama alternatif örnekler de söz konusu. Satın alırken o kadar ekonomik olmasa da bu alternatif örneklerden biri kullanım esnasında oldukça tutumlu olabilir. VW Golf 1.4 TGI, test ortalamasında 100 km’de 4.7 kg doğalgaz tüketirken eko parkurunda bu rakam 3.6 kg’ye kadar düşüyor. Aynı hacim ve güce sahip Astra ise 5.2 kg/100 km ve 4.0 kg/100 km tüketiyor.
İlginizi çekebilir
Doğalgazın kg fiyatı göz önüne alındığında son derece ekonomik bir çözüm. Üstelik bazı kent merkezleri için gündemde olan dizel yasağına da iyi bir çözüm olacaktır. Çünkü CNG-benzinli bir motor, Euro6 normuna uygun bir dizele kıyasla yüzde 96 daha az azot oksit ve yüzde 20 daha az CO2 salımı gerçekleştiriyor.
CNG de performanslı
Çevreci, tutumlu gibi ifadeler yanıltmasın. CNG’li test araçları öyle can sıkıcı otomobiller değil ve sürücüsünü keyiflendirmeyi çok iyi biliyorlar. Rakibi gibi yaklaşık 1.3 ton ağırlığa sahip olan Golf 1.4 TGI, 110 HP güç ve 200 Nm tork değeriyle oldukça akıcı bir sürüş sunuyor. İstekli bir şekilde devir çeviren motor, Golf’ü 0’dan 100 km/s hıza 10.5 saniyede ulaştırıyor. Vitesleri oldukça hızlı ancak bir o kadar yumuşak bir şekilde yükselten DSG de CNG için optimize edilmiş olan motorla uyum içerisinde çalışıyor.
Golf 1.4 TGI ile karşılaştırıldığında, yine turbo beslemeli 1.4 litre hacimli bir motorla donatılmış olan Opel Astra o kadar da canlı hissettirmiyor, biraz daha nazlı devir çeviriyor ve üst devirlere çıktıkça uğultuya neden oluyor. Üstelik rölantide biraz daha titreşimli çalışıyor. Ayrıca VW’nin TGI motoruna kıyasla stop/start özelliği de bulunmuyor.
Doğalgazlı otomobillerde her zaman merak edilen konulardan biri de ne kadar yakıt kapasitesine sahip olduklarıdır. Bu noktada iki marka tamamen farklı yollar izliyor. Opel, karbon alaşım malzemeden üretilen iki adet 19 litrelik CNG deposu ve yedek yakıt olarak bir adet 13 litrelik benzinli depo kullanıma sunuyor. Sürücü tek bir düğme hareketiyle iki yaktı tipi arasında geçiş yapabiliyor. Yakıt göstergesi her bir yakıt türü ile ilgili depoda kalan yakıt miktarını gösterirken, yol bilgisayarı ise kalan menzili gösteriyor. Ancak sorun şu ki, Opel Astra’yı bu kombinasyonda benzinle kullanmak kısıtlamayı gerektiriyor. 1.4 DI Turbo motor 100 km’de ortalama 7.0 litre benzin tüketiyor. Yani benzinle 200 km bile gitmek güç.
VW, Golf’teki benzin deposunu değiştirmeden aynen kullanıma sunuyor. Bu da 50 litre benzin demek. Buna ek olarak bagaj zeminin altına 15 litre doğalgaz depolanabiliyor. Düğme ile iki yakıt tipi arasında geçiş yapma imkânı yok. İki adet yakıt göstergesi bulunuyor ve yol bilgisayarı her bir yakıt tipinin menzilini gösteriyor.
Her ikisinin de artıları ve eksileri bulunuyor. Astra’nın benzinli kullanım menzili oldukça kısıtlı. Ancak buna karşın bagaj standart versiyonda da olduğu gibi 370 litre alabiliyor. Golf’te bagaj hacmi 291 litreye düşse ve doğalgazlı kullanım menzili o kadar uzun olmasa da standart benzin deposu sayesinde daha uzun bir menzil sunuyor. Bu da bir sonraki CNG yakıt istasyonu arayışı sıkıntısını ortadan kaldırıyor.
Öte yandan doğalgazlı aracının keyfini sürmek isteyenlerin zaten benzine geçme derdi de olmamalı. TSI, 100 km’de 6.0-7.0 litre kadar benzin yakıyor. Hal böyle olunca 110 HP gücündeki 1.0 TSI daha mantıklı seçim olarak da görülebilir. Bu seçim 125 HP gücündeki benzinliye kıyasla daha pahalı olan Astra için de önerilebilir. Yani benzinli kullanılacaklar ise iki araçta da fazladan para ödeyerek CNG versiyonunu almanın alemi yok. Benzinli daha doğru tercih olabilir.
Öte yandan her iki marka da CNG versiyonu için çok fazla para talep ediyor. Eğer marka imajını ‘doğa dostu’ kılacaksa üreticinin benzinliye alternatif CNG çözümü için daha cazip bir fiyat etiketi uygulaması gerekiyor.
Opel’de konfor sıkıntısı var
Gergin bir süspansiyon karakteristiğine sahip olan Astra daha sportif bir sürüş sunuyor. Geri bildirimi yüksek direksiyon sistemi o kadar direkt çalışıyor ki, en küçük hareket bile anında yön değiştiriyor. Bu yapı özellikle bol virajlı yollarda sürüş keyfini beraberinde getiriyor. Astra uzun süre dengeli kalıyor ve ardı ardına virajları büyük bir özgüvenle kovalıyor. Eğlenceyi abartan ve limitleri fazla zorlayan, arka kısmın vermiş olduğu tepkiyle karşılaşıyor. Sürüş keyfinin de bir bedeli olmalı haliyle. Var da: Astra’nın sürüş konforu biraz kısıtlı. Astra, özellikle şehir içi sürüşlerinde, yol yamalarında ve yol bozukluklarında fazla tepki veriyor hatta zaman zaman zıplama eğilimi de gösteriyor. Bu tepkiler standart Astra’da yok.
Karşılaştırmaya adaptif amortisörler olmadan gelen Golf’te bu gibi olumsuzluklar kesinlikle yok. O da virajlara büyük bir özgüven ve istekle giriyor. O da çok iyi yol tutuyor. O da virajları büyük bir keyife dönüştürüyor. Ayrıca Golf virajlarda çok daha az yana yatarken, aynı zamanda yol bozukluklarını büyük bir olgunlukla filtre ediyor. Virajları eğlenceye dönüştüren ve bunu yaparken sürüş konforundan da daha az fedakârlık gerektiren Golf, daha kısa sürede durarak sürüş güvenliğine de katkı sağlıyor. Aslında şaşırmamak lazım. Sonuç olarak o bir Golf ve onu Golf yapan tüm özelliklere sahip. ister benzinli olsun, isterse de CNG’li…
Donanım fedakarlığı gerekiyor
Konu donanım olduğunda bazı küçük fedakârlıklar yapmak gerekebiliyor. Örneğin Golf 1.4 TGI Highline donanım seviyesiyle sipariş edilemiyor. Bunun dışında dijital gösterge veya premium ses sistemi gibi opsiyonlar da devreden çıkıyor. Edition veya Innovation donanımla sipariş edilebilen Opel’de de durum farklı değil. Ayrıca uyarlanabilir hız sabitleme sistemiyle sipariş edilemiyor. Öte yandan CNG versiyonu fonksiyonellik veya uzun yol kullanımı noktasında fedakârlık gerektirmiyor. Opel’in biraz sert dolgu malzemesine sahip arka koltukları standart versiyonda olduğu gibi üç parça halinde katlanabiliyor. Golf’ün arka koltukları daha konforlu, üstelik kayak takımı gibi uzun nesneleri taşımak için orta bölümde bir kapak da bulunuyor.
Her iki marka da kompakt sınıf temsilcisinin CNG versiyonu için konfor tipi koltuklar, LED farlar veya kullanımı kolay bir navigasyonu isteğe bağlı donanım olarak sunuyor. Özellikle navigasyon en yakın CNG istasyonunu bulma noktasında hayat kurtarıcı olabilir.
Bugüne kadar birçok kez iki araçla ilgili karşılaştırmalar yaptık ve her iki aracın artıları veya eksilerini değerlendirdik. Tablonun geneline baktığımızda her iki aracın da artıları ve eskileri olsa da Golf’ün artıları bu örnekte de daha fazla. Açık söylemek gerekirse biraz kısıtlı olan bagaj dışında Golf’ün ciddi bir zayıflığı söz konusu değil.
Hemen el çabukluğu ile Mercedes-AMG E 63 S’in teknik tablosuna bir göz atalım. Golf ile E-Serisi’nin slalom değerlerini karşılaştırmakta fayda var. VW Golf, slalom parkurunda neredeyse E-Serisi kadar kıvrak ve hızlı.
Yazı: Michael von Maydell
Fotoğraf: Achim Hartmann
Sonuç
1- Volkswagen Golf
Konfor, güvenlik, bilgi ve eğlence sistemleriyle zaten gücünü ortaya koyan Golf, 1.4 TGI motoruyla sadece tutumlu olmakla kalmıyor, aynı zamanda yüksek çekiş gücü ve yüksek çalışma karakteriyle öne çıkmayı başarıyor. Daha yüksek satış fiyatı ise dezavantaj.
2- Opel Astra
Astra başarılı direksiyon sistemi kadar büyük CNG deposu ve geniş bagajıyla çok kıymetli puanlar toplarken; konfor, isteksiz çalışan motor ve daha yüksek tüketim gibi kriterler nedeniyle birinciliği Golf’e kaptırıyor.
Son yorumlar