Biz otomobil gazetecileri Focus hakkında yazıya ve söze genelde başarılı yol tutuş ile başlarız. Peki, sadece bu yeterli mi? Hele ki bu rekabetçi ortamda… Tabii ki değil, bunun bilincinde olan Ford da 1998’den bu yana Avrupa’da yedi milyon kişiyle buluşmuş olan Focus’unu baştan yaratmış.
Dünyanın dört bir yanından otomotiv yazarlarıyla birlikte Focus’un bizlere gösterileceği salona akın ediyoruz. Lansman sunumlarında son dönemde kullandıkları etkileyici perde bile Ford’un değişimine minik bir işaret. Daha çok teknoloji hayatımızdayken buna hayır demek de pek akılcı olmaz. Üretildiği ilk günden bu yana 16 milyon adet satılarak markanın taşıyıcısı olan Focus, tepeden tırnağa değişmiş. Yöneticiler de karşımızdaki Focus ailesinin gelmiş geçmiş en iyi Focus olduğunu vurguluyor. Aile derken gerçek bir aile, dört farklı gövde tipiyle Focus artık dokunduğu insan sayısını artırmayı hedefliyor. Sedan versiyon da kapıda. Crossover Active’i çok beğendim. Ford Avrupa Ürün Geliştirme Başkan Yardımcısı Joe Bakaj; “Yeni Ford Focus, kendi segmentinde teknolojinin ve sürüş keyfinin zirvesinde yer alıyor. Sıfırdan tamamıyla yeni bir otomobil üretme şansı pek sık ortaya çıkmıyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Focus’ta segmentinin en iyi otomobilini geliştirebilmek için bu şansı sonuna kadar kullandık,” diyerek adeta baştan yaratılan Focus’u anlatıyor. Ford, Avrupa’daki kullanıcıların beklentilerine fazlasıyla kulak vermiş. Bu geri bildirimlerden yola çıkarak geliştirdiği, insan odaklı, teknolojik ve şehir otomobili olarak konumlandırdığı Focus’un tasarımına baktığımda çok fazla otomobilden iz gördüm. Sanki biraz daha özgün bir tasarım tercih edilebilirdi. Yeni Focus, yuvarlak tasarımlı coupe formlu otomobiller rüzgârından payını kapmış. İç mekânda da yenilikler var, multimedya ekranı, sürüş modları, yeni yuvarlak sürüş butonu gibi…
Dış tasarımda LED farlar dikkat çekiyor, tasarımcılar özellikle bagaj üzerine yoğunlaşmış ( station versiyonda 1650 litre) ve pratik bir form elde etmişler. Önden bakıldığında ızgara şık gözüküyor. Mühendislerin sürüş sistemleri üzerine çalıştıklarından bahsetmiştik, güvenlik de ön planda. Head-up display gösterge, park yardımcısı ve stop&go fonksiyonu yarı otonoma geçişin temsilcileri. Öte yandan Focus’un alametifarikası sürüş dinamizmi için farklı sürüş modlarının tercih edilebildiği yenilenmiş bir sürüş hissi bulunuyor. Yeni bağımsız ön ve arka bağımsız süspansiyon ile yola yine sıkı sıkı sarılacak gibi. Ford’un bundan taviz vermeyeceğine emindim.
Sürüş destek sistemlerinde viraj içi aydınlatma da güvenlik konusunda önemli. Ayrıca tabela tanıma sistemleri de teknolojik yenilikler hanesine eklenmiş. Ford’un Almanya’daki Saarlouis fabrikasına 600 milyon Euro’luk yatırımla yeni kostümüne bürünen Focus, artık dinamik sürüşün yanında teknolojik ve ergonomik sıfatlarıyla da anılmak istiyor. Yeni C2 platformunun da ilk temsilcisi olan Focus, selefine göre 88 kilogram hafif. Arka koltuklardaki diz mesafesi ise 50 mm artırılmış.
Yazı : Volkan Demirkuşak
Greenwich, İngiltere
Son yorumlar