Volkswagen’in yepyeni bir tarza sahip amiral gemisi Arteon’un ülkemizdeki tek benzinli seçeneğinin direksiyonuna geçiyoruz…
Bu sayfada gördüğünüz otomobil bir Passat değil. Onu geçmişteki Passat CC’nin selefi olarak düşünmüş olabilirsiniz… O hiç değil. Arteon tamamen yepyeni bir otomobil ve aslında tam olarak da D segmentindeki coupe formunda olan sedanlara rakip.
Bu otomobiller arasında hangileri mi var? BMW 4 Serisi Gran Coupe, Audi A5 Sportback gibi premium isimler Volkswagen Arteon’un hedefinde olan modellerden bazıları…
Volkswagen aslında Arteon ile o bildik ve tek düze tasarım tarzını değiştirmeye karar verdi. Bunun en belirgin bir diğer örneği de geçtiğimiz aylarda tanıtılan T-Roc oldu. Arteon, premium bir marka rozetine sahip olmasa da şık tasarımı, kalitesi ve sunduğu donanımlarla bu beklentileri karşılıyor. Düşük tavan çizgisine rağmen, 4862 mm uzunluğunda ve 1871 mm genişliğinde. Bu da sedan bir Passat’tan 95 mm daha uzun ve 39 mm daha geniş bir otomobil anlamında geliyor. Test otomobilimiz R-Line donanımına sahip ve sportiflik isteyen kullanıcıların isteklerini karşılayacak kadar yeterli.
Arteon ülkemizde biri 2.0 lt’lik TDI 240 HP 4Motion ve test aracımız olan 1.5 lt TSI önden çekişli olarak satılıyor. Bu versiyon dizel seçeneğe göre neredeyse 82 bin TL daha ucuz ve vergi diliminde de oldukça makul bir noktada yer alıyor. Peki, yeni 1.5 lt’lik motor nasıl?
Öncelikli olarak bu ünitenin 1.4 TSI’ın yerini aldığını söyleyebiliriz. Yeni ünite, common rail enjeksiyon sistemine ve tamamen değişken bir mapping ile birlikte yeni bir yağ pompasına sahip. Ayrıca 1.5 lt’lik TSI ünitedeki krank polimer kaplı olarak karşımıza çıkıyor. Turbonun enjeksiyon basıncı da 350 bara kadar yükseliyor. Silindirler ve silindirler arasındaki soğutma konsepti de tamamen yeni. Arteon 1.5 TSI, tüm bunların sonucu olarak 1500-3500 d/d aralığında 250 Nm tork ve 5000 ila 6000 d/d arasında da 150 HP güç ortaya koyuyor. Arteon ayrıca markanın ACT silindir kapatma teknolojisiyle donatılmış ve bu da size maksimum ekonomi yapma şansı sunuyor. Markanın kendini ispatlamış olan yedi ileri DSG şanzımanıyla sunulan Arteon, özellikle alt devirlerle rahat ve tatminkâr bir sürüş sunuyor. Süspansiyon sistemi ön tarafta McPherson, arka tarafta ise çok noktadan bağlantılı olarak yer alıyor. Ayrıca VW’nin XDS elektronik diferansiyel kilidi standart donanımda. R-Line’da kullanılan sert yaylar ise daha düşük bir sürüş yüksekliği ve sportif bir karakter ortaya koyuyor.
Arteon’un R-Line donanımıyla birlikte fiyatı 260 bin TL’yi geçiyor. Bu BMW 418i Gran Coupe’nin başlangıç fiyatından neredeyse 30 bin TL daha yüksek. Benzer donanım seviyesindeki M Sport ise 258 bin TL’ye satılıyor. Audi tarafında ise A5 Sportback 1.4 Turbo FSI Dynamic 266 bin TL’lik fiyat etiketine sahip. Arteon farklı bir otomobil fakat yüksek fiyatı onu premium rakiplerin önüne geçirmekte zorlanabilir.
Yazı: Ahmet Armağan
Son yorumlar