Mercedes-Benz, X- Serisi ile hızla büyeyen pick-up segmentine giren ilk premium marka oldu. İşi gereği yük taşıma ihtiyacı olan ve aynı zamanda da prestijli bir araca binme amacı olanları hedefine koyan X-Serisi, logusunun hakkını verecek özelliklere sahip.
Mercedes aslında zorlu bir sınıfa adım attı çünkü bu sınıfın her bir üyesi uzun yıllardır bu segmentte ve bilgi-birikim olarak Mercedes’ten çok daha deneyimli. Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Nissan Navara, Ford Ranger ve Volkswagen Amarok, X-Serisi’nin en büyük rakipleri…
İlginizi çekebilir
X-Serisi’nin motor yelpazesinde 163 HP güç üreten 220 d ve 190 HP güce sahip yine aynı hacimde 250 d yer alıyor. Ayrıca aracın 2018 yılının üçüncü çeyreğinde ürün gamına 258 HP güç üreten V6 dizel motor seçeneği de eklenecek. 220 d sadece altı ileri manuel şanzıman ve arkadan itişli olarak satılırken, 250 d’de 4Matic isimli dört tekerlekten çekişli versiyon da tercih edebiliyor. Yine 250 d’yi isterseniz altı ileri manuel, isterseniz de yedi ileri otomatik şanzımanla kombine edebiliyorsunuz. 142 bin TL’den başlayan fiyatlar, donanım, motor ve şanzıman seçeneğinize göre 195 bin TL’ye kadar çıkabiliyor. Görüldüğü üzere X-Serisi ucuz değil. Izgaranın ortasındaki cesur üç sivri yıldız, LED teknolojili farlar ve Navara’dan daha geniş dodikleriyle yolda diğer pick-up modellerine göre daha heybetli durduğunu belirtmeliyim.
Kabine geçildiğinde ise Mercedes-Benz’in binek modellerinden tanıdık meteryaller gözünüze çarpıyor. Konsolda kullanılan düğmeler, havalandırma kanalları ve 7.0 inçlik ekran X-Serisi’ni bir pick-up’tan daha çok SUV karakterine büründürmüş. Yumuşak kaplamalar ise bu sınıfta ilk kez X-Serisi’nde yer alıyor.
X-Serisi, zengin konfor ve güvenlik donanımlarıyla da dikkatleri üzerine çekiyor. Kaza anında çarpışmanın etkisini azaltan ön ve arka burulma noktalarıyla aracın sağlam gövdesi yüksek güvenlik seviyesi için temel oluştururken, yedi adet hava yastığı ve iki adet çocuk koltuğu bağlantısı pasif güvenliği destekliyor. Aktif güvenlik ise fren asistanı ve şerit takip asistanı gibi elektronik sistemlerle sağlanıyor. Mercedes-Benz, X-Serisi’ni Renault-Nissan ittifakının kullandığı Navara ve Alaskan platformundan yükseltiyor. Doğal olarak motorlar da Renault-Nissan’dan alınmış. Fakat Mercedes’in kendine özgü özellikleri ve teknolojileri de X-Serisi’ni Navara ve Alaskan’dan ayırıyor.
X-Serisi’ni yapay olarak hazırlanan off-road parkuruna soktuğumuzda aracın yeteneklerini de görme fırsatını yakaladık. Araç, low mod ve isteğe bağlı olarak sunulan kilitli diferansiyel ile her türlü yol ve zemin koşulunun üstesinden gelebilecek özelliklere sahip. 600 mm su geçiş derinliğine sahip X-Serisi, 28.8/23.8 yaklaşma ve 30.1/25.9 derece uzaklaşma açılarına sahip.
Arazide yetenekli olduğu kadar asfalta da konforlu olan X-Serisi, güçlü motoruyla da sürücüsüne güven veriyor.
Sonuç
Kuralları değiştirdi
Mercedes X-Serisi, kaliteli kabin, konforlu süspansiyon sistemi ve zengin donanımıyla bu sınıfın standartlarını değiştirmişe benziyor. Rakiplerine göre nispeten yüksek fiyatı, Mercedes-Benz logosu sebebiyle makul karşılanabilir.
Yazı : Özerk Ihlamur
Şile, İstanbul
Son yorumlar