Mercedes-Benz, üçüncü nesil CLS’nin Mayıs ayından itibaren Türkiye’de satışına başlıyor. Yeni Mercedes-Benz CLS 400 d 4MATIC, Türkiye’de 878.600 TL’den başlayan fiyatlarla müşterilerin beğenisine sunuluyor.
Tamamen yeni jenerasyon sportif bir coupé olan CLS’nin konfor yönü de oldukça iddialı. AIR BODY CONTROL yürüyen aksam kadar akıllı telefon entegrasyonu ve kablosuz şarj imkânı da sunan en güncel bilgi ve eğlence sistemleri CLS’nin konfor yönünü destekliyor. Sayısız konfor fonksiyonu ve araç ayarlarını kumanda etmek üzere kullanılan orta konsola entegre Touchpad, sezgisel ve sesli geri bildirimi ile kullanım kolaylığı sağlıyor.
LED yüksek performanslı farlar, 18 inçlik alaşım jantlar, şerit takip yardımcısı, 12,3 inçlik merkezi medya ekranı, aydınlatmalı havalandırma çıkışlarını da kapsayan 64 renk seçenekli üç bölgeli ambiyans aydınlatması, Mercedes me connect hizmetleri ve LTE teknolojisinden yararlanan iletişim modülü gibi donanımlara sahip yeni CLS her zaman olduğu gibi zengin bir standart donanım seviyesiyle yollara çıkıyor.
İlginizi çekebilir
Mercedes-Benz coupé modellerine has tek çıtalı elmas görünümlü ön ızgara CLS’nin de ön tasarımını domine ediyor. Radyatör ızgarası aşağıya doğru genişleyen Mercedes-AMG GT’nin radyatör ızgarası formunu miras alıyor. Uzun motor kaputu hatları CLS’nin sportif çizgilerini tamamlarken, oldukça ince ve geniş ön farlar ise dinamik tasarımlı radyatör ızgarası ile tasarımsal bütünlük oluşturuyor.
Yeni CLS’ye yandan bakıldığında; yay kadar gergin ve yüksek omuz çizgisi, sportif tasarımı ve çerçevesiz camları dikkat çekiyor. Öne doğru eğimli burun tasarımı köpekbalığından esinlenilirken, zekice uygulanan tasarım sayesinde motor kaputu gerçekte olduğundan daha da uzun bir görünüm sergiliyor. Mercedes-Benz’in yalın tasarım diline sadık kalan ve “Duyusal Saflık” felsefesini devam ettiren yeni CLS’de girinti, oluk ve çizgiler önemli oranda azalırken yüzeylerde kavisli kubbe şeklinde formlara yer veriliyor.
Yeni CLS nesli birçok yönden otomobil dünyasının Amiral Gemisi niteliğinde olan yeni S-Serisi’nden yararlanıyor. Yeni CLS, sürücüyü destekleyen yeni nesil sürüş destek sistemleriyle donatılıyor.
Sürüş destek ve güvenlik sistemleri modüler bir yapıyla sunuluyor. Aktif fren yardımcısı, şerit takip yardımcısı, konsantrasyon kaybı uyarı sistemi ATTENTION ASSIST ve yolcu koruma sistemi PRE-SAFE® standart olarak sunuluyor. Araç içerisindeki yolcuların kulaklarını olası bir çarpışma öncesinde çarpışma anında oluşacak olan gürültüye hazırlayan PRE-SAFE® Sound da standart donanım listesinde yer alıyor.
Yeni CLS, daha da geliştirilen kamera ve radar sistemleri sayesinde yolu çok daha etkin bir şekilde gözlemliyor. Ayrıca harita ve navigasyon bilgilerini de sürüş koşullarını hesaplarken dikkate alıyor.
Yeni CLS, otoyol veya otoyol benzeri yollardaki dur-kalk sürüş koşullarında 30 saniyeye kadar durma sürelerinde ek müdahaleye gerek bırakmaksızın yolculuğa kendisi devam edebiliyor.
Yeni CLS dört kollu ön ve beş kollu arka aksla yollara çıkıyor. Standart olarak dinamizm odaklı ama konforlu çelik yaylı bir süspansiyon sistemi sunuluyor. İsteğe bağlı olarak sunulan DYNAMIC BODY CONTROL ile yürüyen aksam daha sportif bir karakter sergilerken ön ve arka aks amortisörlerinin sertlikleri yol şartlarına bağlı olarak sürekli ayarlanıyor. Comfort, Sport ve Sport+ sürüş programları üzerinden süspansiyon karakteri ayarlanabiliyor. Yine isteğe bağlı olarak sunulan havalı süspansiyon AIR BODY CONTROL ile daha da geliştirilmiş ayarlanabilir ve adaptif amortisör sistemi devreye giriyor. Sürücü, sürüş programı düğmesi üzerinden konfordan sportife kadar farklı süspansiyon karakterlerinden birini seçebiliyor.
Üçüncü nesil Mercedes-Benz CLS yeni motorlarla yollara çıkıyor. Satış başlangıcı ile öncelikli olarak dizel motor seçeneği sunulurken, önceki nesilde de olduğu gibi dört kapılı coupé otomobilde zengin 4MATIC çeşitliliği bulunuyor.
Dizel motorların güç aralığı 286 HP ve 600 Nm üreten CLS 350 d 4MATIC ile başlıyor, 340 HP ve 700 Nm üreten CLS 400 d 4MATIC’e kadar uzanıyor. Premium dizel motor ailesinin tepe noktasını oluşturan motorda; kademeli yanma süreci sağlayan piston tasarımı, iki kademeli turbo besleme ve ilk kez kullanılan değişken supap zamanlaması CAMTRONIC gibi teknolojilere yer veriliyor. Motor tasarımında, motor bloğunda alüminyum, pistonlarda çelik kullanımının yanı sıra silindir yüzeylerinde daha da iyileştirilmiş bir NANOSLIDE® kaplama kullanıldı. Verimliliği arttıracak ve emisyonu düşürecek tüm bileşenler motora doğrudan bağlanıyor.
Ürün gamının en güçlü seçeneği olarak altı silindirli benzinli motor sunuluyor. Tamamen yeni, elektrikle geleceğe hazırlanmış, EQ Boost (entegre marş motoru) ve 48 Volt besleme teknolojilerine sahip sıralı altı silindirli motor CLS 450 4MATIC ismine sahip. 367 HP ve 500 Nm üreten motor, EQ Boost sayesinde kısa süreliğine 22 HP ve 250 Nm ilave güç ve torku kullanıma sunuyor. Sisteme entegre elektrik motoru EQ Boost, örneğin hızlanma anında kısa süreliğine içten yanmalı motoru destekliyor, içten yanmalı motor kapalı iken (süzülme) sürüşe imkân tanıyor ve yüksek verimlilik seviyesine sahip enerji geri kazanımı özelliğiyle aküyü enerjiyle besliyor. Sistem bugüne kadar sadece yüksek voltajlı hibrit çözümlerin sağlayabildiği yakıt ekonomisini yüksek voltaja gerek duymadan mümkün kılıyor. Yeni sıralı altı silindirli motor bir V8 motorun performansını çok daha düşük tüketim değerleriyle sunuyor. CLS 450 4MATIC standart olarak bir benzinli motor için özel tasarlanmış partikül filtresiyle donatılıyor.
Son yorumlar