Bedeni şehirde ama ruhu doğada olan Toyota Hilux, 2.4 litrelik motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi ile kullanıcısını maceraya davet ediyor.
İş, güç, aile gibi sebeplerle şehirde sıkışmış ama aklı doğada olan yüzlerce insan vardır aramızda. Toyota Hilux da tam olarak bu tarz insanlar gibi düşünen, onlara göz kırpan bir araç. Eğer bir inşaat ustası değilseniz yani iş için kullanmıyorsanız, size maceracı bir tarz vaat eden Hilux, ufak bir yenilenme operasyonu geçirdi. Aslında yenilenme kelimesini çok doğru bulmuyorum. Çünkü iki modelin resimlerini yan yana getirdiğimde dahi bir değişiklik fark edemedim. Yenilik olarak ifade edilen değişiklikler daha ziyade teknik altyapı üzerinde gerçekleşmiş. Önceden 2.4 ve 2.8 litrelik iki motor seçeneği bulunan Hilux artık sadece 2.4 litrelik dizel motor ile satılacak. Ayrıca 2.4 litrelik motor ile dört tekerlekten çekiş ve otomatik şanzıman opsiyonlarını bir arada seçme şansı sunulmuyordu. Bugün ise bütün bu özelliklere sahip Toyota Hilux ile bir aradayız.
İlginizi çekebilir
Hilux’ın dış tasarımı halen iddialı. Tekerlek üzerindeki davlumbazlar ve en üst donanım seviyesi olan Hi-Cruiser paketi ile birlikte gelen ön korumalar, aracın arazi yeteneklerine vurgu yapar nitelikte. İç mekân da önceki haliyle neredeyse bire bir aynı. Sert yapıdaki direksiyonu ve daha büyük düğmeleri ile Hilux farklı yapıdaki bir araçta olduğunuzu hissettiriyor. Orta konsoldaki 7.0inçlik Touch 2 dokunmatik multimedya ekranı kullanışlı. Fakat ben ne kadar teknolojik olursa olsun, en azından ses ayar ve açma-kapama işlemleri için bir düğme olmasının işleri kolaylaştırdığına inananlardanım ve ne yazık ki Hilux’ta bu yok. Orta kol dayama içerisindeki 220 voltluk priz zorlu koşullarda dahi teknolojiden uzak kalmanızı engelliyor.
Dijital klimanın yanında yer alan çevirmeli düğme ile 4×2 H, 4×4 H ve 4×4 L modları arasında geçiş yapabiliyorsunuz. Mekanik kilitli arka diferansiyel ve eğim iniş destek kontrol sistemi düğmeleri ise orta konsolun en altında yer alıyor.
Toyota Hilux’ın 2.4 litrelik dizel motoru 150 HP güç ve 400 Nm tork üretiyor. Güçlü motor altı ileri tork konvertörlü otomatik şanzıman ile uyumlu halde çalışıyor. Çok seri olmayan ve olması da beklenmeyen Hilux, “power” sürüş moduna geçildiğinde de hızlanmak yerine daha fazla kükreyerek tepki veriyor. Şehir içi 9.5 lt/100 km olarak verilen ortalama tüketim değerinin gerçekçi olduğunu 9.9-10.0 lt/100 km seviyelerinde tüketim ile kanıtladık. Güçlü ve arazi özellikleri ön plana çıkan bir araçta olduğunuzu yola çıktığınızda da anlıyorsunuz. Uzun zamandır pick-up kullanmadığımdan mı bilmiyorum ben daha konforlu bir sürüş hayal ederken, Hilux irili ufaklı engebelerden hoplayıp, zıplayarak geçmekten yana. Tüm bunların yanında araziye çıktığında ise gerçek şov başlıyor. Hafif arazi koşullarında test ettiğimiz Hilux, gerçekten çok rahat ilerleyebiliyor. En üst donanım paketi olan Hi-Cruiser ile 134 bin 500 TL’ lik fiyat etiketine sahip Hi-Lux, 2016 ve 2017 yılının en çok tercih edilen pick-up’ı unvanını bu sene de rahatlıkla koruyabilir.
Yazı : Talha Özkaya
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar