Kompakt SUV’lar arasında sürekli bir gelişim var. Hemen her marka adından daha fazla söz ettirebilmek adına rakiplerin önüne geçecek farklı birçok yönüyle karşımıza çıkıyor. Yepyeni Grandland X’i inceliyoruz…
pel markasına olan güveni bir kenara koyarsak, Alman üretici SUV anlamında tarihi boyunca ne çok ilgi gören bir model ne de satış başarısı anlamında akılda kalan bir SUV yarattı. İlk aklıma gelenler arasında Frontera ve Antara var. Frontera’yı saymazsak, yakın geçmişteki Antara da GM’in ortak platformda ürettiği Captiva’dan daha iyi olmasına karşın bu aracın gerisinde kalmıştı. Opel, Mokka’ya dek SUV-crossover anlamında bir model üretmedi. Mokka, farklı ve dikkat çekici bir seçenek oldu. Yeni motorlar, dört tekerlekten çekiş seçenekleri derken otomobil yenilendi ve tam da o sırada Opel’in PSA’ya satışı gerçekleşti. Bu birleşimin ilk ürünü de Peugeot 2008 altyapısına sahip olan Crossland X modeliydi. Artık hem altyapılar hem de motorlar Opel modellerinde kullanılmaya başlandı. Ardından da 3008 platformuyla birlikte kompakt SUV olan Grandland X gelerek bir anlamda da Opel’in X ailesi tamamlanmış oldu.
İlginizi çekebilir
Ben bu otomobili geçtiğimiz aylarda Frankfurt’ta kullanmış ve izlenimlerimi sizlere aktarmıştım. Tabii bugün daha detaylı bir sürüş gerçekleştiriyoruz.
Grandland X ile geçirdiğim dört günün ardından ortak platform ve aynı motoru kullanıyor olmasına rağmen otomobilin asla bir Peugeot gibi hissettirmediğini söyleyebilirim. Genel olarak bu tip devşirme modeller gerek sürüş, gerek tarz, gerekse de kabindeki algı olarak mutlaka orijini olan modeli anımsatır. Opel bunu Grandland X’te çok iyi bir şekilde başarmış. Otomobil gerçekten de Opel gibi hissettiriyor. Peugeot 3008 ile kıyasladığımızda iki farklı otomobil dersek yanlış bir şey söylemiş olmayız.
Grandland X’e geri dönersek, tasarım olarak kendini heybetli ve kaslı gösteren bir çizgisi var. Otomobilin içine bindiğiniz anda özellikle baş mesafesi hem önde hem de arkada iyi bir şekilde ayarlanmış. Bu da beraberinde oldukça geniş ve ferah bir kabin algısı yaratıyor. Kabin tasarımı ise 3008’e oranla çok daha sade ve geleneksel bir görünümle sizi karşılıyor. Tüm kumanda düğmeleri bildik ve alışıldık şekilde konumlandırılmış. En büyük yenilik ise ortadaki büyük ekran.
Grandland X’te opsiyonel olarak koltuk ısıtma-soğutma, direksiyon ısıtma, sürüş destek sistemleri gibi birçok inovatif yenilik yer alıyor. Kompakt sınıfta bir SUV olsa da bunlar artık kullanıcılar aradığı özellikler arasında.
Kaputun altına baktığımızda da PSA imzalı 1.6 lt’lik 120 HP gücündeki turbo dizel ünite bizi karşılıyor. Otomobili performansı aslında birçok noktada tatminkâr fakat bazı hızlanma noktalarında Grandland X biraz daha güce ihtiyaç duyuyor. Alt devirlerdeki anlık turbo gecikmesi de sıyrılmak istediğiniz ani durumlarda can sıkabiliyor. PSA’nın EAT6 adını verdiği tork konvertörlü otomatik şanzıman Grandland X’te de kullanılıyor. Zaten diğer Peugeot modellerinde de övgüyle bahsettiğimiz bu şanzıman, kusursuz geçişlerle birlikte keyifli sürüş özelliklerini de beraberinde getiriyor.
Grandland X’in hangi motor seçeneğini seçerseniz seçin çekici sürüş özellikleri sürücüsünü etkilemeyi başaran bir deneyim sunuyor. Otomobilin dört tekerlekten çekişli bir versiyonu yok fakat önden çekişli olarak da iyi bir vücut kontrolüne sahip. Direksiyon tepkileri üst hızlarda da otomobili yönlendirme anlamında başarılı. Rakipleri Nissan Qashqai ve Ateca ile kıyaslarsak, Grandland X; Ateca kadar dinamik olmayan, daha uysal ve konforlu bir sürüş sunarken, Qashqai’den de daha rijit tepkiler ortaya koyabiliyor. Kullandığımız versiyonda 19 inç’lik jantlar yer alıyor. Evet otomobil çok yakışıklı görünüyor fakat bu güzellik konfordan bir miktar ödün vermenize neden oluyor. Bence 18 inç’lik jantlarla her şey daha iyi olabilir.
Peugeot 3008’in bir klonu olsa da Grandland X daha muhafazakar kullanıcılara hitap etme konusunda başarılı olacak. Bence rakipleriyle baş edebilecek kadar da başarılı sürüş özelliklerine ve donanımlara sahip.
Buradaki öne çıkan ön önemli faktör tabii ki fiyat. Enjoy donanım seviyesindeki 1.6 lt’lik dizel-otomatik kombinasyonuna sahip Grandland X’in fiyatı 166 bin 200 TL. Bu sınıftaki en başarılı model olan Nissan Qahsqai ise başlangıç paketindeki Visia ile 135 bin TL civarında. Tabii bu otomobil başlangıç seviyesindeki Grandland X’e göre oldukça boş. Enjoy donanım seviyesinde bir Qashqai tercih ettiğinizde rakam yine 160 bin TL’leri geçiyor. Peugeot 3008’in fiyatı ise bunların biraz daha üzerinde. Grandland X’in, kompakt SUV alacak kullanıcıların test etmesi gereken modellerden biri olduğunu söylemeliyim.
Yazı: Ahmet Armağan
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Sonuç
Başarılı olur
Grandland X, Opel’in sürücüsüyle duygusal bağ kuracağına inandığım bir model. Kompakt SUV segmentinde birçok seçenek var ve bunlar arasında seçim yapmak çok kolay değil. Kalite ve dinamizm anlamında VW Grubu’nda yer alan modellerin adından sıklıkla söz ettirdiği bu segmenti tabii ki Nissan Qashqai domine ediyor. Grandland X’in de kendine has özellikleriyle bu rakipleriden pay alacağı kanaatindeyim.
Son yorumlar