Dizel motorların sonunun yaklaştığı artık tartışmasız bir gerçek. Biz de bugüne kadar hep dizel motorlarıyla sayfalarımıza konuk olan Skoda Octavia ve Renault Megane’ı düşük hacimli benzinli üniteleriyle inceledik…
Renault Megane ve Skoda Octavia… Bu iki modelin de en çok tercih edilme nedeni tutumlu dizel motorları hiç kuşkusuz. Fakat artık dizelin sonu yaklaşıyor ve hayatta kalabilmek için farklı alternatifler de sunmak gerekiyor. Renault, daha önce Clio’da kullandığı 1.2 litrelik turbo benzinli motorunu yeni Megane’da da sunmaya başladı. Verimliliği ve düşük tüketim değeri ile ön plana çıkan bu motor, düşük hacmiyle başlangıç fiyatında avantaj sağlıyor. Skoda Octavia’da ise Volkswagen Grubu’ndan gelen 1.0 litrelik TSI motor yer alıyor.
Fransızlar tutumlu motorlarıyla tanınır. Megane’da da bu durum devam ediyor. 1.2 litrelik benzinli ünite 5500 d/d’de 130 HP güç ve 2000 d/d’de 205 Nm tork değerlerine sahip. Düşük devirlerden itibaren sunulan yüksek tork elbette turbonun etkisi bulunuyor. Yedi ileri çift kavramalı EDC şanzıman ile gücünü ön tekerleklere aktaran Megane, ara hızlanmalarda sürücüsünü üzmüyor. 0’dan 100 km/s hıza 10.9 saniyede çıkabilen otomobilin maksimum hızı ise 200 km/s olarak verilmiş.
Megane, benzinli motorun da katkısıyla sessiz ve konforlu sürüşe sahip. Motor sesi dizel gibi kabine sızmıyor. Sarsıntısız çalışan 1.2 litrelik ünite, tutumluluk konusunda da başarılı işlere imza atıyor. Fabrika verisi 5.4 lt/100 km’lik ortalamaya sahip Megane, gerçek yol koşullarında 6.5 lt/100 km civarında tüketiyor.
EDC şanzıman çift kavramalı olmasına rağmen DSG kadar sarsıntısız ve seri geçişler sunamıyor. Vites geçişleri belirgin şekilde hissediliyor.
Megane’nın kabini Octavia’ya ya göre daha teknolojik dursa da malzeme ve işçilik kalitesi olarak Octavia’nın daha başarılı olduğunu belirtmeliyim. Donanım konusunda ise Megane sınıfının en zengin listelerinden birine sahip ve bu konuda Octavia’nın önüne geçmeyi başarıyor.
503 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyi değerlerinden birine sahip olasa da yaşam alanı ve bagaj kapasitesi bakımından referans model olan Octavia’nın 568 litresi karşısında küçük kalıyor.
Octavia’ya geldiğimizde Volkswagen Grubu’na yeni kullanılmaya başlanan bir ünite karşımıza çıkıyor. Üç silindirli turbo benzinli motor 5600 d/d’de 110 HP güç ve 2000 d/d’de 200 Nm tork üretiyor. Yedi ileri DSG çift kavramalı şanzımanla kombine edilen motor, Octavia’yı 0’dan 100 km/s hıza 10.0 saniyede çıkartıyor. Maksimum hızı ise 202 km/s. Octavia’nın fabrika verisi tüketim değeri ise 4.8 lt/100 km olarak verilmiş.
Skoda temsilcisi, sakin kullanımlarda 6.0 lt/100 km’lik tüketim değeriyle yol alabiliyor. Konfor olarak Octavia’nın süspansiyon sistemi Megane’a oranla daha yumuşak ayarlanmış. Fakat üç silindirli motorun titreşimi ve gürültüsü kabine Megane’a oranla daha fazla sızıyor. Kâğıt üstünde Megane daha güçlü bir motora sahip olmasına rağmen, verilere baktığımızda Octavia’nın üstünlüğünü görüyoruz. Bunun en büyük sebebi Megane’nın 1390 kilogram olmasına karşın, Octavia’nın 1247 kg’de kalması. Megane, Octavia’dan 100 kilogram daha ağır olmasıyla hem performans hem de tüketim açısından geride kalıyor. Bir diğer önemli nokta da DSG’nin EDC’ye göre daha seri vites geçişlerinin olması.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Sonuç
Hafiflik ve şanzıman
Megane ve Octavia sınıfının en iddialı iki modeli olarak öne çıkıyor. Dizel motorları kıskandıran tüketim değerleriyle verimli motorlara sahipler. Fakat Octavia’nın hafif yapısı ve DSG şanzımanı Megane’dan daha performanslı ve tutumlu olmasını sağlıyor. Başlangıç fiyatlarında da Octavia 102.800, Megane ise 111.800 TL’ye satılıyor. Hem fiyat, hem tutumluluk olarak Octavia’nın önde olmasına rağmen sokaklarda daha fazla Megane görmemizin sebebi hem ikinci el değeri hem de yerli üretim olması…
Son yorumlar