Range Rover model ailesinin en yeni ve ulaşılabilir üyesi Velar, özellikle tasarımı ve teknolojisiyle rakiplerinin korkulu rüyası olabilir.
Velar aslında yeni bir otomobil olmasına rağmen, ismi 1960 yıllara dayanıyor. Orijinal Range Rover prototiplerini gizlemek için kullanılan Velar ismi, artık bir modelde de kullanılmaya başlandı.
RR Velar ülkemizde sadece 2.0 litrelik dizel motorla satılıyor. Bu motorun 180 ve 240 HP’lik iki farklı güç çıkışı mevcut. Tabii ki tüm motor seçeneklerinde otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. 633 bin 707 TL’den başlayan Velar’ın fiyat skalası, 844 bin 104 TL’ye kadar uzanıyor. Velar boyutlarına baktığımızda aslında oldukça büyük bir araç. En büyük rakibi Macan’dan daha büyük hatta Cayanne’ye yaklaşıyor. O yüzden de geniş bir rakip listesi karşımıza çıkıyor. Velar’ın ana rakipleri Porsche Macan, Jaguar F-Pace, Volvo XC60, Mercedes GLC ve BMW X4 gibi dursa da aslında farklı tasarımıyla BMW X6 ve Mercedes GLE Coupe’yi de gözüne kestirmişe benziyor. Jaguar F-Pace 428 bin TL’lik başlangıç fiyatına sahip, Volvo XC60 ise 378 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.
İlginizi çekebilir
Range Rover Velar sınıfının en çekici tasarımlarından birine sahip. Özellike profilden bakıldığında bir kurşunu andıran Velar, 20 inçlik alaşım jantlarıyla da çok şık duruyor. Kabine geçtiğinizde ise adeta bir teknoloji şovu ile karşılaşıyorsunuz. Velar’ın kabininde ikiz 10 inçlik dokunmatik ekran göze çarpıyor. Dijital göstergeler ise aracın modernliğini tamamlıyor. Velar’ın start butonuna bastığınızda üstte yer alan ekran 30 derece aşağı doğru iniyor. İki döner kumanda dışında ekranlar için fiziksel düğmeler bulunmuyor. Dairesel kumandaları kullanarak farklı menüler arasında dolaşabiliyorsunuz. Bu düğmeler Terrain Response sistemi için sürüş modunu seçmenizi ve klima sıcaklığını ayarlamanızı sağlıyor. Range Rover Velar sınıfının en teknolojik otomobillerinden biri olmasına rağmen Apple CarPlay ve Android Auto desteği sunmaması pek de anlaşılabilir bir durum değil. Kabinde kullanılan malzeme ve işçilik kalitesi Range Rover markasının standartlarının altında kalmıyor.
Velar’ın kabininde büyük bir torpido gözü ve orta kol dayamanın altında geniş bir saklama alanı bulunuyor. Fakat bardak ve diğer küçük eşyalarını koymanız için gereken gözler biraz küçük. Önde ve arkada sınıfının en geniş yaşam alanlarından biri sunan Velar, baga konusunda da cömert davranmış. 673 litrelik bagaj, koltuklar yatırıldığında 1731 litreye kadar çıkabiliyor.
Test aracımızda 240 HP’lik 2.0 litrelik dizel motor yer alıyordu. 500 Nm’lik tork değeri, Velar’ı düşük devirlerden itibaren canlı tutmayı sağlıyor. 7.3 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkan Velar, gücünü dört tekerleğe sekiz ileri ZF otomatik şanzımanla aktarıyor. Şanzımanın geçişleri seri ve konforlu. Motorla uyumu da oldukça iyi. Velar’ın sürüş hissi ise motoru kadar başarılı değil. Direksiyon hissi Porsche’nin çok uzağında… Jaguar F-Pace ile aynı platformdan yükselen Velar, özellikle Alman rakiplerinin karşısında biraz sert süspansiyona sahip. Süspansiyonun sert hissettirmesinde büyük alaşım jantların da katkısı var tabii ki ama tasarım olarak da araca katkısı çok büyük olduğu için biraz sarsıntı göze alınabilir. Virajlarda çok zorlanmadığında güvenli sürüşe sahip olan Velar, alçak gövdesi sayesinde yana yatma eğilimi de göstermiyor.
Tüketim konusunda ise fabrika 5.8 lt/100 km’lik değer vermiş fakat altınızda 500 Nm’lik torka sahip bir motor varken fazla sakin kullanmanız mümkün olmuyor. Yine de 8.5 lt/100 km’yi fazla geçmiyorsunuz.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Sonuç
Tasarım tamam, peki ya heyecan?
Range Rover Velar hem iç hem de dış tasarım olarak gerçekten de çok güzel bir otomobil. Sunduğu teknolojik altyapısı, performanslı motoru da tasarımın yanında diğer artıları olarak göze çarpıyor. Fakat sürüş hissi olarak bende bir Porsche Macan ya da Volvo XC60 kullanırkenki heyecanı yaratmadı. Aynı duyguyu kardeşi Jaguar F-Pace’i kullanırken de yaşamıştım.
Son yorumlar