MPV’leri SUV’a çevirme modasına uyan C3 Aircross, C3 Picasso’nun yerini aldı. Verimli motorları, hafif platformu ve zengin kişiselleştirme seçenekleriyle bakalım sınıfının iddialı modelleri karşısında neler yapabilecek?
Citroen C3 Aircross her ne kadar yeni bir otomobil gibi tanıtılsa da, aslında geçmişi Fransız markanın minik MPV’si C3 Picasso’ya uzanıyor. MPV modasının geçmesinin ardından artık markalar bu aile dostu modelleri günümüzün modası haline gelen SUV’a çevirme trendine devam ediyor. Bunun en son örneklerinden biri de C3 Picasso’nun yerine gelen C3 Aircross oldu.
C3 Aircross ülkemizde 1.2 PureTech turbo benzinli ve 1.6 BlueHDi dizel motor seçenekleriyle satılıyor. Otomatik şanzıman seçeneği şu an için sadece 1.2 litrelik benzinli motorla birlikte sunuluyor. PSA Grubu’nun verimli motorları C3 Aircross’da da kullanılmış. Dizel motorlu C3 Aircross’un başlangıç fiyatı 119.400 TL’yken, benzinli otomatik seçeneğin fiyatı ise 128.600 TL’den başlıyor.
İlginizi çekebilir
Özellikle sıradışı tasarımıyla yollarda farklı olmayı başaran C3 Picasso’nun mirası C3 Aircross’da da devam ediyor. C3 Aircross’da aynı C3 gibi sınıfının en dikkat çekici tasarımlarından birine sahip. Aircross’un tasarımı C3’e oldukça benziyor, kardeşinden yaklaşık 160 mm daha uzun olan Aircross, heybetli bir ön tasarıma sahip. SUV vurgusu için plastik kaplamalar da olmazsa olmazlardan… Sınıfının en geniş kişiselleştirme seçeneklerine sahip modellerin başında gelen Aircross’ta 85 adet tavan ve gövde rengi kombinasyonu bulunuyor.
Kabine geçildiğinse ise C3’e çok daha fazla benzeyen bir tasarım ile karşılaşıyoruz. Kabinde de çok sayıda kişiselleştirme seçeneğiniz mevcut. Kabinde hiçbir kısımda yumuşak kaplamaların yer almaması Aircross’un en büyük eksilerinden biri… Sınıfında yer alan rakiplerinin hemen hemen tümü daha kaliteli bir iç mekâna sahip. Sade tasarlanan kabinde, diğer PSA modellerinde görmeğe alışık olduğumuz 7.0 inçlik dokunmatik ekran öne çıkıyor. Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip ekran, sınıfının en hassas tepki süresine sahip olmasa da basit arayüzü ile kolay bir kullanım sunuyor.
C3 Aircross segmentinin en geniş bagaj hacimlerinden birine sahip. 410 litrelik bagaj hacmi, sürgülü arka koltukları sayesinde 520 litreye kadar çıkabiliyor. Arka koltuklar katlandığında ise bu alan toplam 1289 litreye ulaşıyor. Aircross arka tarafta oturan yolcular için de geniş bir diz ve baş mesafesi sunuyor. Saklama gözleri bakımında da dört kişilik bir aile için yeterli alana sahip.
Test aracımızın kaputunun altında 1.2 litrelik PureTech benzinli motor yer alıyordu. Bu motor 5500 d/d’de 110 HP güç ve 1500 d/d’da 205 Nm tork değerlerine sahip. Sınıfının en verimli motorlarından birine sahip olan Aircross, hem performans hem de tutumluluk konusunda başarılı bir otomobil. EAT6 isimli tam otomatik şanzıman ile gücünü ön tekerleklere aktaran motorun, şanzımanla uyumu da başarılı. EAT6 şanzıman hem sarsıntısız hem seri geçişleriyle çift kavramalılara yakın bir performans sunuyor. Verimli motor yakıt tüketimi konusunda da ön plana çıkıyor. Fabrika verisi 5.6 lt/100 km’lik bir ortalama verilmiş fakat bu ortalamayı gerçek yol koşullarında tutturmanız pek mümkün değil. Genellikle şehir içi trafiğinde kullandığımız Aircross, ortalama 6.5 lt/100 km’lik tüketim değerine sahip oldu. Bu, otomatik şanzımanlı ve benzinli bir otomobil için gayet makul bir tüketim değeri sayılabilir. C3 Aircross, Peugeot ve artık Opel’in de kullandığı PF1 platformundan yükseliyor. Hafifliğiyle ön plana çıkan bu platform sayesinde, Aircross’un kontrolü çok daha rahat oluyor. Yüksek yapısına rağmen virajlarda sıkı bir otomobil olan Aircross, çok zorlanmadığı takdirde güvenli yol tutuşa sahip. Süspansiyon sistemi konfor tarafında da görevini başarılı şekilde yerine getiriyor. C3 Aircross, kasislerde ve çukurlarda kabine fazla rahatsızlık yansıtmıyor. Hafif direksiyon şehir içi kullanımlarda kolay manevra imkânı tanırken, his bakımından da sınıfının en iyi sistemlerinden birini sunuyor.
C3 Aircross yalıtım konusunda ise pek başarılı sayılmaz. Özellikle yüksek hızlarda kabine fazlaca rüzgâr ve yol sesi sızabiliyor. Üç silindirli motorun sarsıntısı ise yine kabinde hissedilebiliyor.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Sonuç
PSA’nın Dacia’sı mı oluyor?
C3 Aircross, kolay kullanımı, verimli motoru, başarılı şanzımanı ve konforlu süspansiyon sistemi ile sınıfının en iddialı modellerinden biri olacağa benziyor. Fakat kalite bakımından sınıfının gerisinde kalan iç mekânı ile yalıtım eksiklerini düşündüğümde, kardeşi Peugeot’un yaptığı atılımı da gördüğüm zaman aklımdan acaba Citroen, PSA Grubu’nun Dacia’sı mı olacak sorusu geçmedi değil…
Son yorumlar