Ekim sayımızda 1.3 litrelik Multijet dizel motorlu versiyonunu test ettiğimiz 500L’nin, bu ay 1.6 litrelik dizel motorlu versiyonu ile birlikteyiz.
Sevimli 500 ailesinin en geniş üyesi olan 500L yaz aylarında yenilendi. Günümüzde gitgide SUV’lara benzeyen MPV sınıfındaki araçlara inat, 500L karakterinden ödün vermemekte ısrarlı. Yine de Fiat, hem yetenek hem de tasarım olarak biraz daha farklı MPV isteyenler için 500L’nin Cross Plus versiyonunu alternatif olarak sunuyor.
İlginizi çekebilir
Her şeyden önce test aracımızın, 500L için alınabilecek en güzel dış renk kombinasyonuna sahip olduğunu belirtmeliyiz. Beyaz gövde rengi ile kontrast oluşturan siyah cam tavan, aynalar ve jantlarıyla birlikte 500L, sevimli bir panda gibi duruyor. Yenilenen LED gündüz farları, ön ızgara ve Cross Plus versiyonu ile birlikte gelen off-road tipi tamponlar, 500L’nin makyajdan önceki haline göre çok daha dinamik bir görüntü kazanmasını sağlamış.
Aracın iç mekânına geçtiğimiz zaman 500L’nin cömert bir yaşam alanı sunduğunu görüyorsunuz. Opsiyonel olarak satın alınabilinen ve Skydome adı verilen açılabilir cam tavan ile bu geniş yaşam alanı iyice ferah bir ortama dönüşüyor. Direksiyon simidi, gösterge paneli, klima kontrolü düğmeleri yenilenirken, genel tasarım düzeni ise korunmuş. Orta konsolun en üstünde yer alan 7.0 inçlik dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemi artık Apple CarPlay ve Android Auto uyumlu hale gelmiş. Fiat markası, yüksek çözünürlüklü bu ekranı ve çevresini mat görünümlü tasarlayarak, bazı otomobillerdeki ucuz tablet eklentisi yapılmış gibi bir görüntü yerine klâs bir görüntü kazanmasını sağlamış.
500L Cross Plus’ın, diğer versiyonlardan yetenek olarak da ayrıldığını belirtmiştik. Bu noktada Cross Plus, sürüş modu seçme özelliği ile kardeşlerinden farklı. Klima kontrollerinin altında yer alan sürüş modu seçim düğmesi sürücüye, normal, traction+ ve gravity control (iniş kontrolü) modlarından birini seçme şansını sunuyor. İşin doğrusu biz İstanbul şartlarında bu modları test etme şansı bulamadık. Ama Yazı İşleri Müdürümüz Mert Yılmaz, 500L Cross Plus’ın İtalya’daki lansmanında hafif arazi şartlarının üstesinden rahatlıkla gelebildiğini deneyimlemiş ve bizlerle paylaşmıştı.
500L’nin Cross Plus versiyonu sadece dizel motor seçenekleriyle, kullandığımız 1.6 litrelik Multijet dizel motor da sadece altı ileri manuel şanzıman seçeneği ile satışa sunuluyor. 120 HP güç ve 320 Nm tork üreten bu motor özellikle düşük devirlerde canlı hissettirirken, yumuşak kullanımlı direksiyon ve manuel şanzıman ile birlikte, şehir içinde gayet rahat bir sürüş vaat ediyor. Çok sert olmayan süspansiyon da bu konforlu sürüşe katkıda bulunuyor.
Geniş iç alanı, konforlu sürüşü ve dinamik dış tasarımı ile tarz sahibi aileleri kendisine çekmeyi planlayan 500L Cross Plus, 119.900 TL’den başlayan fiyatıyla bizce bu konuda hiç zorlanmayacak.
Yazı : Talha Özkaya
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar