Amerikalı bir araştırma şirketinin yaptığı çalışmaya göre Toyota, Honda ve Subaru gibi Japon markaların kullanıcıları, markalarına en bağlı tüketiciler oldu. 2007’den 2017’ye kadar 13.9 milyondan fazla araç kullanıcısı ile yapılan çalışmalar sonucunda Toyota,Honda ve Subaru kullanıcılarının yeni araç alırken tercihleri yine aynı markalar oldu.
Geçtiğimiz on yılda bazı büyük markalar müşteri kazandı veya kaybetti. Subaru ve Mazda, müşterilerini kendilerinde tutmada büyük sıçramalar yaparken, özellikle Mazda’nın CX-5 modeli 2017 senesinde bir önceki otomobili yine Mazda CX-5 olanlar tarafından tercih edilerek en yüksek sayıda geri dönüş sağlayan model oldu. Müşteriler en fazla Chrysler ve Dodge markalarından kaçarken, her iki markanın da sadık müşterilerinin yarı yarıya azaldığı görüldü. Lüks segmentte ise en çok Lexus, Audi ve Land Rover müşterileri markalarına bağlı kalırken, onları Mercedes, Porsche ve BMW takip etti. En az sadık müşteriler ise Infiniti, Jaguar ve Volvo’ya ait.
İlginizi çekebilir
Son yorumlar