Fransız markanın güncel tasarım diline sadık görünümüyle dikkat çeken Yeni Peugeot Rifter, markanın hafif ticari sınıfta yeni temsilcisi olacak.
Yeni Peugeot Rifter sahip olduğu üstün özelliklerle gerek şehir içinde, gerek şehirlerarası yolculuklarda ve gerekse küçük hafta sonu aktivitelerinde ideal yol arkadaşı olarak öne çıkıyor. Bu sınıfta benzersiz olan Peugeot i-Cockpit® ile donatılan Yeni Peugeot Rifter, yolculukları keyfe dönüştürüyor. Tamamen yeni bir platform üzerine inşa edilen Yeni Peugeot Rifter, dayanıklı ve sağlam yapısıyla en zor kullanım şartlarını destekliyor. 5 veya 7 koltuklu olmak üzere iki farklı gövde uzunluğuyla üretilen Yeni Peugeot Rifter, modüler ve pratik yapısıyla çok yönlü kullanım özellikleri sergiliyor. Markanın yüksek verimlilik seviyesine sahip en güncel motor ve aktarma organlarıyla donatılan Yeni Peugeot Rifter gelişmiş üstün donanımlarına sahip. 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda dünya lansmanı yapılacak olan Yeni Peugeot Rifter, Vigo (İspanya) ve Mangualde (Portekiz) tesislerinde üretilecek ve bu sene Eylül itibariyle global pazarlarda satışa sunulacak.
Yeni Peugeot Rifter tasarımıyla, güncel Peugeot ürün gamının tasarım anlayışına sadık bir görünüm sergiliyor. Yeni Peugeot Rifter’ın modern ve güçlü ön tasarımı, güncel Peugeot ürün gamında olduğu gibi Aslan logosunu dikey konumlu ön ızgaranın ortasında konumlandırıyor. Aslan pençesinden esinlenilen tasarım ön farların orta kısmında LED imzası ile bütünleşiyor.
İlginizi çekebilir
Yeni Peugeot Rifter, kısa ve yatay konumlu motor kaputu, yüksek omuz çizgisi, kısa ön ve arka aks çıkıntılarıyla kaslı ve güçlü bir görünüm sunuyor. Tasarımın önemli bir parçası olan ve gövdeye entegre edilen tavan rayları Yeni Peugeot Rifter’ı tamamlıyor. Ön tarafta uygulanan ve Yeni Peugeot Rifter’a güçlü olduğu kadar modern bir görünüm kazandıran simetrik formlar tasarımda bütünlüğü sağlamak ve profilden de bakıldığında güçlü bir görünüm sunmak üzere yan gövde de uygulanıyor. Şişkin çamurluk ağızları ve plastik kaplamalar güçlü ve modern görünümü desteklerken bazı donanım versiyonlarında 17 inçlik elmas kesimli alaşım jantlar devreye giriyor.
Arka tasarımı domine eden büyük bagaj kapağı devasa bir bagaja açılırken markanın imzası niteliğinde olan üç pençe şeklindeki stop lambaları marka aidiyetine vurgu yapıyor. Köşeleri de içine alan tamponlar tasarımlarıyla günlük kullanımın zorluklarına karşı etkin bir koruma sağlıyor.
Yeni Peugeot Rifter ayrıca SUV dünyasına özgü yüksek oturma pozisyonu, büyük tekerlekler, büyük kapı ve gövde kaplamaları, çamurluk kaplamaları ve tampon korumaları gibi bazı karakteristik tasarım detaylarını bünyesinde barındırıyor.
Standart gövde tipi ile yetinmeyen ve daha büyük bir araca ihtiyaç duyanlar için Yeni Peugeot Rifter ayrıca 35 cm daha uzun ikinci bir gövde tipiyle daha üretiliyor. Artan uzunlukla doğru orantılı olarak kabin içindeki yaşam alanı ve fonksiyonellik de artıyor.
Yeni Peugeot Rifter, pazarda benzersiz ve tamamen yenilikçi bir kokpit tasarımıyla yollara çıkıyor. Yeni kokpit Peugeot Rifter’ın marka ile olan bağını güçlendiriyor. Bünyesinde en gelişmiş teknolojileri barındıran Peugeot i-Cockpit® modern tasarımıyla kabin içine modern ve teknolojik bir görünüm kazandırmakla kalmıyor aynı zamanda sürücünün kullanım ergonomisini de destekliyor. Peugeot i-Cockpit® ilk kez kullanıma sunulduğu günden bu yana dört milyonun üzerinde kullanıcı tarafından tercih edildi. İki kenarı düz kompakt boyutlu direksiyon simidi, sürücünün doğrudan görüş alanında bulunan 8 inç büyüklüğünde dokunmatik ekran ve krom çerçeveyle kalite algısı artırılan yükseltilmiş gösterge paneli olmak üzere birbirini tamamlayan farklı donanımların birleşiminden oluşan Peugeot i-Cockpit® benzersiz bir sürüş deneyimi sunuyor.
Her bir ayrıntısı büyük bir özenle şekillendirilen kokpitte iklimlendirme sistemini kumanda etmek üzere şık krom kaplı spor tip düğmeler devreye giriyor. Kolay erişilebilir bir noktaya konumlandırılan bu düğmeler dijital sıcaklık göstergesini zarif tasarımıyla çevreliyor. Donanım seviyesine bağlı olarak bazı versiyonlarda sunulan elektrikli el freni sayesinde kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor.
Zarif ve dinamik detaylarla bezenen Peugeot Rifter’ın GT Line versiyonu aynı zamanda Peugeot’nun GT Line ürün gamını tamamlıyor. GT Line versiyonu ön ızgara çerçevesi, yan ayna kapakları, tavan rayları ve yan gövde eklentilerinde süslemeler olmak üzere bir dizi Oniks Siyah eklentiye sahip. 17 inçlik “Aoraki” alaşım jantlarla desteklenen paketi ‘GT Line’ logoları tamamlıyor.
İç mekanda ise deri direksiyon simidi, özel renkleri ve döşemesi ile göze çarpan konsol tasarımı, desenli arka plana sahip kadranlar dikkat çekiyor.
Dinamik sürüş özellikleriyle ünlenen EMP2 platformu esas alınarak tasarlanan Yeni Peugeot Rifter markaya özgü sürüş keyfini yansıtıyor. Üstün yol tutuş özellikleri ve sürüş keyfi “Pseudo MacPherson” ön süspansiyon ve çapraz bağlantılı bir arka süspansiyon tarafından tesis ediliyor. Markaya özgü sürüş karakteristiği için süspansiyon geometrisi ve direksiyon hassasiyeti özel olarak ayarlandı.
Peugeot i-Cockpit®, yüksek oturma pozisyonu ve 10,9 metrelik dönüş çapı kıvrak ve atak sürüş özelliklerinin yanı sıra üstün sürüş keyfini beraberinde getirirken yerden yüksek yapı sayesinde her türlü yol koşuluna meydan okuyor. İsteğe bağlı olarak sunulan ve Michelin Latitude Tour lastiklerle desteklenen Advanced Grip Control, Yokuş İniş Desteği (HADC) ile kombine ediliyor. Peugeot Rifter ürün gamında isteğe bağlı olarak sunulan dört tekerlekten çekiş sistemi Peugeot’nun uzun zamandır işbirliği yaptığı Dangel ile birlikte geliştirildi.
Yeni Peugeot Rifter, CO2 emisyon salınımını ve yakıt tüketimini düşürmek üzere optimize edilen yüksek verimlilik seviyesine sahip motorlarla yollara çıkıyor. Euro 6.c emisyon normunu karşılayan motorlar gelecekte devreye alınacak olan WLTC normunu şimdiden yerine getirecek şekilde ayarlandı. Benzinli cephesinde iki farklı güç alternatifine sahip ödüllü 1.2 PureTech motor devreye giriyor. Giriş seviyesinde sunulan PureTech 110hp S&S 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken son derece düşük tüketim değeriyle dikkat çekiyor. Partikül emisyon değerlerini azaltmak için benzin partikül filtresiyle donatılan PureTech motorların 130hp S&S versiyonu ise 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile (2019 itibariyle sunulacak) devreye giriyor.
Dizel cephesinde ise üç farklı güç alternatifiyle 1.5 BlueHDi sunuluyor. Giriş seviyesi olarak sunulan BlueHDi 75hp 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilirken, yine 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen BlueHDi 100hp motorun bir de daha yüksek yakıt ekonomisi sunan S&S versiyonu da bulunuyor. Ürün gamının tepe noktasını oluşturan BlueHDi 130hp S&S, standart olarak 6 vitesli manuel şanzımanla kombine edilirken isteğe bağlı olarak 8 kademeli tam otomatik şanzıman EAT8 ile donatılabiliyor. Ayrıca tüm dizel motor seçenekleri partikül filtresi ve seçici katalitik indirgeme sistemiyle donatılıyor. Bu sistem motor çalışır çalışmaz emisyon değerlerini düşürmek üzere devreye girerken partikül filtresi katkısına ihtiyaç duymuyor.
Yeni Peugeot RIFTER, günlük yaşamın gereklerini yerine getirmek üzere markanın en güncel teknolojileriyle yollara çıkıyor. Son derece kapsamlı teknolojik ekipmanlar donanım seviyesine bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Geleneksel el freninin yerini alan Elektrikli Park Freni ile kazanılan alan, saklama alanı olarak değerlendiriliyor. Adaptif Hız Sabitleme Sistemi, belirlenen mesafeden öndeki aracı takip etmeye imkan tanırken, 8 kademeli Tam Otomatik Vites kutusuyla sistem tamamen durma özelliği ile sürüş güvenliğini daha da arttırıyor. Kapsamı genişletilen Aktif Trafik Levhası Tanımlama Sistemi, hız levhalarını da algılarken aracın hızını, algılanan hız limitine göre ayarlayabiliyor. Aktif Şerit Takip Sistemi, sürücünün reaksiyon göstermemesi halinde devreye girerek aracı tekrar şeridine sokuyor. Sürücü Yorgunluk Uyarı Sistemi, yorgun olduğunu tespit etmesi halinde sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarırken, Aktif Güvenlik Freni olası bir çarpışma halinde devreye giriyor. Römork Çekme Stabilite Kontrol Sistemi, salınımları dengelerken gerektiğinde aracı yavaşlatıyor. Akıllı Far Asistanı kısa ve uzun farları otomatik olarak devreye girmesini sağlıyor. Visiopark 180° geri görüş kamerası, 180 derecelik geniş bir açıyla arkayı gösterirken ayrıca aracı kuş bakışı görünüm veya bir engele yaklaşıldığında görüntüyü büyütme imkanı da sunuyor. Kör Nokta Uyarı Sistemi, kör noktada bir aracın olması halinde sürücüyü görsel olarak uyarırken, Anahtarsız Giriş Sistemi de anahtar arama hengamesini ortadan kaldırıyor.
Sürücünün sürüş pozisyonunu değiştirmeden rahatlıkla ulaşabileceği mesafede konumlandırılan 8 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranlı bilgi ve eğlence sistemi, iki adet USB soketi, bir adet Aux soketi, Bluetooth bağlantısı ve kablosuz şarj gibi kapsamlı bağlanabilirlik özellikleriyle araç içerisinde geçen süreyi keyfe dönüştürüyor. Mirror Link, Apple Carplay ve Android Auto uyumlu sistem Mirror Screen özelliğini destekliyor. Sesli komut sistemi üzerinden de kullanılabilen internet bağlantılı 3D navigasyon sistemi özel ilgi alanlarına göre arama yapma veya gerçek zamanlı trafik durumu bilgisi (TomTom) ile sürücüyü desteklerken ayrıca park yeri ve akaryakıt istasyonu dışında bölgesel hava durumu bilgisi de veriyor.
Yeni Peugeot Rifter son derece fonksiyonel bir kullanım sunuyor. 4,40 metre uzunluğa sahip 5 kişilik standart gövde tipi dışında 4,75 metre uzunluğunda 7 kişilik gövde tipi de üretiliyor. Her biri çocuk oto koltuğu uyumlu ikinci koltuk sırasındaki koltuklar “Magic Flat” (2019 ikinci çeyrekte sunulacak) sistemi sayesinde bagajdan kolaylıkla katlanabiliyor. Uzun versiyonda üçüncü koltuk sırasında sunulan kızaklı ve sökülebilir iki adet bağımsız koltuk araç içi fonksiyonelliği destekliyor. Ön yolcu koltuğunun da katlanabilir olması sayesinde uzun nesneler kolaylıkla taşınabiliyor. Yeni Peugeot RIFTER’ın bagaj kapasitesi beş koltuklu versiyonun standart kullanımında sunulan 775 litre ile yedi koltuklu versiyonda arka koltukların katlanmasıyla oluşan 4.000 litre arasında değişiyor. İki farklı konuma sahip olan bagaj perdesi fonksiyonelliği destekliyor ve gerektiğinde ikinci koltuk sırasının arkasına kaldırılabiliyor.
Sürücü ve beraberindeki yolcular, orta konsol, ön baş üstü, kapı panelleri ve hatta birinci ve ikinci koltuk sırasının zemininde olmak üzere erişimi kolay bir dizi saklama alanından yararlanabiliyorlar. Yenilikçi bir çözümle tavan döşemesine entegre edilen ön yolcu hava yastığı; kapalı, soğutmalı, yüksek kapasiteli bir saklama alanı yaratılmasına imkan sağlıyor. Bu sayede donanım paketine bağlı olarak 186 litreye varan bu sınıfta daha önce görülmemiş bir saklama alanı kullanıma sunulabiliyor.
2002 yılında ilk kez kullanıma sunulan ve kullanıcılar tarafından çok beğenilen Zénith® tavan daha çekici bir yaşam alanı sunmak üzere nesiller boyunca gelişmeye devam ediyor. Elektrikli güneş perdesi ile desteklenen tek parça sunroof, saklama alanlarına sahip yarı şeffaf kemer de kabin içi fonksiyonelliği destekliyor. 14 litre saklama alanı sunan ve tavandaki saklama alanına bağlı olan bu bölüme, ikinci koltuk sırası veya bagajdan ulaşılabiliyor. LED ambiyans aydınlatması kabin içerisindeki modern hissi destekliyor.
Son yorumlar