Yeni nesil Seat Ibiza, ‘gelmiş geçmiş en iyi Ibiza’ olarak lanse edildi. Geçtiğimiz aylarda ülkemizde de satılmaya başlanan yeni Ibiza, bakalım iddia edildiği kadar iyi mi?
İspanyol markanın 1984 yılından beri ürettiği küçük sınıf temsilcisi Ibiza, beşinci nesliyle konuğumuz oldu. Seat’ın en çok satılan modellerinin başında gelen Ibiza, son nesliyle artık sınıf liderliğini hedefliyor. Ülkemizde şu an için sadece 1.0 lt’lik motorla satılıyor ve bu motorun üç farklı güç çıkışı bulunuyor. 75 HP atmosferik benzinli, 95 HP’lik EcoTSI ve 115 HP’lik EcoTSI seçeneklerine sahipsiniz. Otomatik şanzıman seçeneği sadece 115 HP’lik versiyonda sunuluyor. Ibiza, dizel motor sunmuyor oluşuyla aslında rekabete dezavantajlı başlıyor. Hem kardeşi hem de en büyük rakibi olan yeni Polo’dan 1.6 litrelik dizel motor bulunuyor. Yeni nesil Ibiza, ülkemizde Reference ve Style isimli yeni donanım paketiyle satılıyor.
İlginizi çekebilir
Seat Ibiza, bundan önceki nesillerinde hep en uygun başlangıç fiyatına sahip modellerin başında gelmiştir. Yeni nesiyle de bu politikayı sürdürmeyi devam ettireceğe benziyor. 63 bin TL’lik başlangıç fiyatı satış rakamlarına baktığımızda, sınıfında en güçlü rakiplerinden sadece 60 bin 900 TL ile Hyundai i20’den daha pahalı. Kardeşi Volkswagen Polo 66 bin 200 TL, Renault Clio 63 bin 900 TL, Ford Fiesta ise 66 bin 500 TL’lik başlangıç etiketlerine sahipler.
Yeni nesil Ibiza, tasarım olarak çok radikal bir değişime uğramamış. Daha dinamik bir tasarıma kavuşan Ibiza, artık çok daha fazla ağabeyi Leon’u andırır olmuş. Değişen ön panjur ve tampon ile birlikte tam LED farlar Leon’dan tanıdık. Arka tasarımda ise artık daha köşeli bir tasarıma gidilmiş ve bu durum sportif duruşu artırmış. Yeni Ibiza, platformla birlikte boyutlarında da değişime uğramış. Uzunluğu artmayan Ibiza’nın, genişliği ve aks aralığı ciddi oranda büyümüş.
Kabine geçtiğimizde ise Volkswagen Grubu modellerinden görmeye alışık olduğumuz derli toplu ve sade bir tasarım karşımıza çıkıyor. 8.0 inçlik dokunmatik multimedya ekranın çözünürlüğü ve arayüzü oldukça başarılı. Kabinde işçilik konusunda bir sıkıntı yok fakat malzeme kalitesi olarak bütün kabin sert plastik kaplamaya sahip. Ergonomi konusunda sıkıntısı bulunmayan Ibiza, sunduğu eşya gözleriyle de dört kişilik bir aileye yetecek saklama alanı bulunduruyor. Büyüyen aks aralığı Ibiza’nın yaşam alanını ciddi oranda artırmış. Bunu en iyi bagaj hacminde fark ediyorsunuz. 355 litrelik hacim, aynı platformu paylaşan Polo’dan bile dört litre daha büyük. Geçtiğimiz yıllarda bu sınıfta en büyük hacimlerden birini sunan Hyundai i20’nin 301 litrelik hacmini göz önünde bulundurursak, yaşanan değişimi çok daha iyi anlayabiliriz. MQB A0 platformunda yükselen yeni Ibiza, arka tarafta da oldukça geniş bir diz mesafesi sunmasıyla sınıfının en iddialı modellerinden biri olmayı başarmış.
Donanıma baktığımızda ise baz paket olan Reference’da bile zengin bir listeyle karşılaşıyoruz. 15 inç alaşım jantlar, hız sabitleme sistemi, 5.0 inçlik dokunmatik ekran, ikincil çarpışma freni gibi donanımlar standart olarak geliyor. Style donanımda ise ek olarak LED gündüz farları, LED stoplar ve otomatik klima gibi donanımlar sunuluyor. Test aracımızda yer alan Beast Audio isimli ses sistemi ve 8.0 inçlik ekran ise Style donanımda opsiyonel olarak sahip olabilirsiniz. Yine adaptif hız sabitleme sistemi de opsiyon listesinde yer alıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 95 HP güç ve 175 Nm tork üreten motor yer alıyor. Bu motor beş ileri manuel şanzıman ile gücünü ön tekerleklere aktarıyor. Şanzıman ile motorun uyumu genel olarak başarılı, vites geçişleri aracın dinamik tasarımına uygun olarak kısa oranlara sahip. Üç silindirli motor, atak bir karaktere sahip. 10.9 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma verisi 999 cc’lik bir motor için iyi bir değer sayılabilir. Ibiza’nın başarılı olduğu bir konu da yakıt tüketimi, daha önce belirtmiştim ülkemizde dizel motor seçeneği bulunmuyor fakat yeni düşük hacimli motor dizelleri aratmayacak tüketim değerlerine sahip. 4.7 lt/100 km’lik bir ortalama tüketim değeri veriliyor, biz ise 400 kilometrelik bir yol yaptık ve ortalama 6.2 lt/100 km’lik bir tüketime imza attık.
Yeni nesil Ibiza sınıfının en sessiz otomobil değil. Özellikle üç silindirin titreşimini kabinde oldukça hissediyorsunuz ve yine yüksek hızlarda rüzgâr ve yol sesini kabine sızdırıyor. Süspansiyon sistemi ise konfor ve yol tutuşu iyi şekilde harmanlıyor. Bu sınıftaki modeller sert süspansiyonlara sahiptir fakat Ibiza bir üst segmente yaklaşan bir konfor sunuyor. Yol tutuş konusunda da sınıfının en güvenli modellerinden biri olmayı başarmış. Direksiyon sistemi bir Fiesta kadar hisli değil fakat sınıf ortalamasını yakalıyor.
Sonuç
En iyi Ibiza
Yeni nesil Ibiza, iddia edildiği gibi bugüne kadar ortaya çıkmış en iyi model olabilir. Geniş yaşam alanı, verimli motoru ve dinamik tasarımıyla, uygun başlangıç fiyatını düşündüğümüzde kabin kalitesini fazla kafasına takmayanlar için bu sınıfta en tercih edilebilir modellerin başında geldiğini söyleyebilirim.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar