Crossover ve SUV pazarının her zamankinden daha fazla çeşitlilik gösterdiği günümüzde, Mazda yeni nesil CX-5 ile güçlü bir şekilde geri döndü. Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai gibi favorilerin yanında artık Skoda Kodiaq, Seat Ateca ve Peugeot 3008 gibi yeni rakipleriyle de mücadele etmek zorunda.
Ülkemizde geçtiğimiz aylarda satışa sunulan yeni nesil CX-5, 160 HP’lik 2.0 litrelik atmosferik benzinli motor seçeneğiyle satılıyor. Power Sense isimli tek donanım seçeneği ile sunulan CX-5, 199.250 TL’lik başlangıç fiyatına sahip. Eğer beyaz deri koltuk tercih ederseniz aracın fiyatı 200.450 TL’ye çıkıyor. Sınıfın en çok satılan modellerinden biri olan Volkswagen Tiguan 133.100 TL, Nissan Qashqai ise 102.900 TL ‘lik başlangıç fiyatlarına sahipken, CX-5’in işinin çok zor olduğu da bir gerçek…
İlginizi çekebilir
Aslında Mazda CX-5 yeni neslinde çok da radikal tasarım farklılıkları sunmuyor. Daha keskin hatlara kavuşan CX-5, özellikle ön tasarımında sınıfının en dinamik çizgilerine sahip modellerinden biri olmayı başarıyor. KODO tasarım felsefesinin son ürünü olan CX-5, arkada ise ön tasarıma göre daha az değişime gitmiş. Yatay ve ince tasarlanan ön far grubu, LED gündüz farlarıyla birlikte etkileyici bir görünüm sunuyor. 19 inç alaşım jantların standart olarak sunulmasıyla sportif tasarım tamamlanmış oluyor. Yeni nesil CX-5 güvenlik konusunda da sınıfının en başarılı modellerinden biri olmayı başarıyor. Zorlaştırılan EuroNCAP çarpışma testlerinden beş yıldızla ayrılması bunun en büyük kanıtlarından biri….
Kabine geçtiğimizde de bir önceki nesilden çok da farklı bir tasarım karşımıza çıkmıyor. Değişen direksiyon simidi ve büyüyen multimedya ekranı en büyük yeniliklerden… Arka tarafta ise kol dayama kısmına koyulan USB portlarını ergonomi açısından çok beğendiğimi belirtmeliyim. Kabinde kullanılan malzeme kalitesi ve işçilik premium markalarla yarışır seviyede… Sınıfının en kaliteli iç mekânı CX-5’te sunuluyor desem sanırım abartmış olmam. Bütün düğmeler yerli yerinde ve ulaşması çok kolay. Sade tasarlanan kabin, ergonomi bakımından da sınıfının en iyilerinden biri. Yeni nesil CX-5, bir Skoda Kodiaq yada Volkswagen Tiguan gibi geniş bir baş ve diz mesafesi sunmuyor. Fakat yine de sınıf ortalamalarında bir yaşam alanına sahip. CX-5’in sürücü koltuğuna oturduğunuzda sürüş pozisyonunu çok rahat bulabiliyorsunuz. Standart olarak sunulan elektrikli koltuklar pozisyon bulmada işinizi kolaylaştırıyor. 501 litrelik bagaj hacmi olarak da sınıfının en iyi değerlerinden birine sahip. Nissan Qashqai 401, Volkswagen Tiguan 615, Skoda Kodiaq ise 720 litrelik bagajlara sahipler. Mazda CX-5 yalıtım konusunda da yine premium markalarla yarışır bir sessizlik sunuyor. 2.0 litrelik motorun sesini kabinde duymak neredeyse imkansız, biraz devirli kullandığınızda güzel bir ses kabine az da olsa sızıyor. Yüksek yapısı nedeniyle hızınız arttığında az da olsa rüzgâr sesi duyabiliyorsunuz. Mazda CX-5, yüksek bir başlangıç fiyatına sahip fakat bu fiyata en zengin donanım listesine sahip oluyorsunuz. Rakiplerinin başlangıç paketlerinin yanında CX-5 oldukça dolu bir otomobil. Adaptif ön farlar, elektrikli bagaj kapağı, açılır tavan, akıllı şehir içi fren sistemi, Bose müzik sistemi, elektrikli sürücü ve yolcu koltuğu, ısıtmalı ön koltuklar, kör nokta uyarı sistem, 7.0 inçlik multimedya ekranı, siyah deri döşeme, şerit takip sistemi, çift bölgeli otomatik klima gibi donanımları standart olarak sunuyor. Ayrıca yeni nesille birlikte ön cama yansıyan sürüş bilgileri de renklendirilmiş.
Mazda CX-5’in hem konfor hem de yol tutuşu çok iyi kombine eden bir süspansiyon sistemi var. Bozuk yollarda çukurları iyi absorbe eden bu sistem, CX-5’i hızlı girilen virajlarda dahi güvenli bir otomobil yapmayı başarıyor. Bu sınıfta Volkswagen Tiguan’dan sonra en beğendiğim süspansiyon sistemi Mazda CX-5’te yer alıyor.
Mazda CX-5 ülkemizde sadece 2.0 litrelik atmosferik benzinli motor seçeneğiyle satılıyor. Avrupa’da ise 2.2 litrelik bir dizel seçeneği de mevcut. 6000 d/d’de 160 HP güç ve 4000 d/d’de 208 Nm tork üreten motor sınıfının en performanslı ünitesi sayılmaz. Özellikle düşük hacimli turbo beslemeli motorların yanında performans bakımından biraz yetersiz kalıyor. 0’dan 100 km/s hızlanmasını fabrika verilerine göre 10.7 saniyede tamamlayan CX-5’in maksimum hızı ise 179 km/s. Atmosferik motorun beni asıl şaşırtan kısmı ise yakıt tüketim değerleri oldu. Sürekli dört tekerlekten çekişli olmasına rağmen ortalama 6.6 lt/100 km’lik bir fabrika verisine sahip CX-5 ile yaklaşık şehir içinde 300 kilometre yol yaptım ve 8.2 lt/100 km’lik bir değer yakaladım. Bu düşük tüketim değerinin elde edilmesinde 1482 kilogramlık hafif ağırlığının katkısı oldukça fazla.
Altı ileri konvansiyonel otomatik şanzımanla gücünü dört tekerleğe birden aktaran CX-5’in, vites geçişleri sarsıntısız fakat serilik konusunda çift kavramalılar kadar başarılı değil. Zaten bu şanzımanın asıl amacı performanstan daha çok konfor ve bunu görevini de eksiksiz yerine getiriyor.
Yenilenen simidiyle birlikte CX-5’in zaten başarılı olan direksiyon sistemi artık çok daha hisli ve net çalışıyor. Yoldan gelen tepkileri anında sürücüye ileten sistem, his bakımından sınıfının en iyi örneklerinden birini sunuyor. Yumuşak yapısıyla da şehir içinde manevralarda işinizi kolaylaştırıyor…
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Egemen Atiyar
Son yorumlar