Audi’nin en ulaşılabilir modellerinden biri olan Q2, 1.4 litrelik Turbo FSI motoruyla konuğumuz oldu.
Alman marka Q model ailesini genişletmeye devam ediyor. Q7, Q5 ve Q3’ten sonra ailenin son üyesi olan Q2, kompakt boyutlarıyla şehir içinde kullanım kolaylığı sunuyor. Q2, 4191 mm uzunluğu, 1794 mm genişliği ve 1508 mm yüksekliği ile premium sınıfta rakipsiz kalıyor. BMW X1 ve Mercedes GLA’nın rakibi olarak da Q3 konumlandırıyor. Tasarım olarak gençleri kendine çekmeyi hedefleyen Q2, Audi’nin diğer Q modellerine göre çok daha dinamik görünüyor. Kabine geçtiğinizde ise aynı heyecanı bulamıyorsunuz. Sade tasarlanan kabin, Audi kalitesinden biraz uzak kalmış.
İlginizi çekebilir
Audi Q2’nin iç mekânı dört yetişkinin rahatça seyahat etmelerini sağlayacak genişliği ve ferahlığı sunuyor. 355 litrelik bagaj hacmi de kısa yolculuklar için ideal alanı sunuyor.
Q2’nin geniş bir motor yelpazesi bulunuyor. 116 HP’lik üç silindirli 1.0 Turbo FSI ve 150 HP’lik dört silindirli 1.4 Turbo FSI motor benzinli seçenekleri oluştururken. 116 HP’lik 1.6 TDI motor dizel cephesinde yer alıyor. Audi’nin ünlü quattro dört tekerlekten çekiş sistemi sadece 2.0 TDI motorda yer alıyor fakat o motor seçeneği de Türkiye’de satılmıyor. Bütün motorlar yedi ileri S Tronic çift kavramalı şanzımanla tercih edilebiliyor.
Audi A3 platformundan yükselen Q2’nin sürüş dinamikleri de A3 ile oldukça benziyor. Audi, Q2’yi MINI’ye rakip olsun diye ‘go-kart hissi’ sloganıyla tanıtmıştı. Q2 dengeli bir otomobil fakat direksiyon sistemi MINI Countryman’den daha hissiz olduğu için çeviklik hissi olarak geri kalıyor. Sağlam bir sürüşe sahip Q2, eğlenceden daha çok güvenli sürüşe önem veriyor. Hafif direksiyon Q2’yi şehir içinde kullanımı kolay bir otomobil yapıyor.
Süspansiyon sistemi hem yol tutuş hem de konforu iyi bir şekilde harmanlıyor. Çukurları ve kasisleri iyi absorbe eden sistem, yol tutuştan da öndün vermiyor. Yalıtım konusunda da Audi mühendisleri Q2’yi sessiz bir otomobil yapmayı başarmışlar. Hem motor hem de yol sesi Q2’nin kabinine fazla sızamıyor.
Test aracımızın kaputunun altında 1.4 litrelik 150 HP’lik Turbo FSI motor yer alıyor. Muhtemelen Q2’nin en çok tercih edilen motor seçeneklerinden biri olacak motor, bir spor otomobil performansı sunmuyor olsa da 8.5 saniyelik 0’dan 100 km/s hızlanma verisi etkileyici. Turbonun da desteğiyle alt devirlerden itibaren canlı olan motor, çift kavramalı şanzımanın yardımıyla seri olmayı başarıyor.
Audi Q2’nin fiyatlarına baktığımızda 152.000 TL’den, 186.000 TL’ye kadar uzanan bir skala görüyoruz. Test aracımızda yer alan 1.4 litrelik Turbo FSI motor ve S Tronic şanzımanlı versiyonun başlangıç fiyatı ise 166.475 TL.
Yazı: Özerk Ihlamur
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar