Beş yıl öncesine göre iki kat büyüyen B-SUV segmentinde yerini sağlamlaştıran Renault Captur, makul ve ekonomik bir alternatif olarak yenilenen yüzüyle karşımıza çıkıyor.
Küçük SUV’lar içinde rekabet hızla artıyor. Peugeot 2008, Opel Crossland X ve son günlerde Skoda Karoq, Hyundai Kona gibi modellerin de yarışa girmesiyle birlikte bu sınıftaki liderlik mücadelesi kompakt sınıftan daha çetin geçeceğe benziyor. Tabii burada belirleyici kriterin fiyat/kalite endeksinde oluştuğunu düşünürsek; içten içe artırdığı kalitesiyle Renault Captur artık daha iddialı hale geliyor. Daha iyi malzeme kalitesi, dış görünümündeki botoks görmüş olan Pure Vision teknolojisine sahip LED’li xenon farları, ağabeyi Kadjar’ın tarzını yansıtan ızgara ve ön tampondaki değişikliğiyle artık taze bir ciltle karşımıza çıkıyor. Ayrıca yeni renkler, isteğe bağlı sunulan nappa-deri koltuklar ve Bose ses sistemi daha fazla donanım arayan kullanıcıları etkileyebilir. Bunlara ek olarak yeni Captur’da artık kör nokta uyarı sistemi de var. Aslında Captur’un kabinindeki değişim dışından çok daha fazla. Yenilenen kapı panelleri, yeni direksiyon simidi, konsola entegre edilen ekran ve plastik kalitesi fark edilir oranda değişmiş. Renault R-LINK Evolution adını taşıyan ekranın kapasitif dokunmatik yapısı çok daha sezgisel ve en gelişmiş multimedya özelliklerine sahip.
İlginizi çekebilir
Ayrıca kabindeki izolasyonun da geliştiğini söylemek mümkün. Otomobil her anlamda eskiye göre daha tok ve sessiz. Süspansiyon bozuk yollarda dahi iyi çalışıyor, engebeli noktalarda da küçük bir SUV’a göre tatminkâr işler ortaya çıkarıyor.
Kaputun altında ise bildik 1.5 lt’lik dCi ünite kullanılıyor. En iyi ikili olan dizel motor ve otomatik vites seçeneğiyle sunulan Captur, sürüş keyfini olumlu yönde etkileyen EDC (Efficient Dual Clutch) şanzımana sahip. EDC, diğer otomatik vites kutularına oranla düşük yakıt tüketimi düzeyi ve CO2 salımı sergiliyor. Renault Captur’ün 90 HP gücündeki dizel motoru yenilenen turbo sayesinde artık alt devirlerde çok daha canlı bir sürüş ortaya koyuyor. 1750 d/d’den itibaren 220 Nm tork değeri sunan ünite, maksimum gücünü de 4000 d/dk’de veriyor.
Touch, Icon ve Outdoor olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunan Captur’da birçok farklı paket de opsiyonel olarak sunuluyor. Eğer ki bir SUV’da cam tavan takıntınız varsa, Icon ve Outdoor versiyonlarını tercih etmeniz gerekiyor.
Touch donanım seviyesindeki 1.5 lt’lik dCi EDC Captur’un fiyatı 91 bin 700 TL. Fakat yenilenen teknolojileri ve opsiyonları eklediğinizde bu fiyat bir hayli yükseliyor. Eğer ki bana standart bir Captur yeter derseniz, bu rakam günümüz otomobil fiyatlarına baktığınızda oldukça makul.
Yazı : Ahmet Armağan
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar