Mazda’nın ikonik modeli olan MX-5’in tarihinde ilk defa sunulan katlanabilir hard-top tavanlı versiyonu olan RF, sayfalarımızı süslüyor.
İlk olarak 1989 yılında piyasa sürülen Mazda MX-5, 2015 yılından beri dördüncü nesliyle yollarda. Geçtiğimiz temmuz ayında lansmanı yapılan yeni MX-5 RF ise ilk defa hard-top tavanlı model olarak satışa sunuldu. 1.5 lt 131 HP ve 2.0 lt 160 HP seçenekleri ile satışa sunulan otomobilin 1.5 lt’lik versiyonunu test etme şansını bulduk. 1.5 lt’lik motor için Motion ve Power Sense donanımı seçenekleri sunulurken, 2.0 lt’lik motor sadece Power Sense donanım paketi ile satın alınabiliniyor. Otomatik şanzıman seçeneği ise sadece 2.0 lt’lik motorda sunuluyor.
Mazda’nın KODO tasarım felsefesinin bir ürünü olan MX-5, önden bakıldığında kaslı duruşu ve içe doğru çekik farlarıyla bir ninjayı andırıyor. Yapısı gereği daha kısa ve derli toplu olan arka taraf ise ön taraftaki hırçın tasarıma kıyasla daha yumuşak bir yapıya sahip. MX-5 RF yine sınıfı gereği, içeride size çok fazla yaşam alanı vaat etmiyor. Uzun boylu kişilerin daha rahat seyahat edebilmeleri için aracın üzerini açmaları gerekebilir. Mazda 10 km/s’ye kadar size bunun için izin veriyor.
İlginizi çekebilir
Her iki donanım paketinde de standart olan 7.0 inç renkli ekran, HMI kumandası ile multimedya sistemlerini ve navigasyon (Power Sense donanım ile birlikte) sistemini kontrol etmenizi sağlıyor. Kullanımına kolaylıkla alışabileceğiniz bu sistemler için yapabileceğimiz tek eleştiri ses kontrol düğmesinin ergonomi açısından çok olumsuz bir yere; HMI kumandasından da arkaya yerleştirilmiş olması.
Power Sense donanımı ile birlikte gelen Bose ses sistemi ise kalitesi ile bu kusuru göz ardı edebilmenizi sağlıyor. Anahtarsız giriş sistemi, deri döşeme, ısıtmalı ön koltuklar gibi özellikler de Power Sense donanımı ile elde edebileceğiniz ilave özellikler olarak göze çarpıyor.
Mazda MX-5 RF’nin kaputunun altındaki 1.5 lt’lik atmosferik motor, 131 HP güç ve 150 Nm’lik tork üretiyor. Algı açısından kâğıt üzerindeki performans değerleri bu sınıftaki bir otomobil için düşük gibi gelse de MX-5 hafifliği sayesinde size eğlenceli sürüşler sunabiliyor. Kısa geçişlere sahip altı ileri manuel şanzıman ile gücün arka tekerlekler aracılığıyla yola aktarılması da MX-5 RF’in bu özelliğine pozitif katkıda bulunuyor. Otomobilin hafifliği tüketim değerlerine de yansıyor. Mazda tarafından 6.1 lt/100 km olarak belirtilen ortalama yakıt tüketim değerine yaklaşmak, şeytana çok fazla uymadığınız sürece hiç de zor olmuyor. Şimdiden belirtelim; harika egzoz sesi size bu konuda hiç yardımcı olmayacaktır.
Mazda MX-5 RF’in sürüş karakterini tanımlayabilecek en doğru kelime ‘dengeli’ olacaktır. Çok sert olmayan süspansiyon sistemi, hem konfordan hem de yol tutuştan çok fazla ödün vermiyor. Böylece gaz pedalını zorladığınızda yola iyi tutunabilen bir sporcu karakterine bürünebilen otomobil, sakin kullanımda da sizi yormuyor. Eğer çok fazla fonksiyonellik ile yaşam alanına ihtiyacınız yoksa ve günlük rutinlerin arasında bazen eğlenmeye de ihtiyaç duyuyorsanız Mazda MX-5 RF tam size göre.
Yazı : Talha Özkaya
Fotoğraf : Egemen Atiyar
Son yorumlar