Yenilenen ve altıncı nesil olarak yollara çıkan Volkswagen Polo artık sadece beş kapılı hatchback gövde ile üretilecek. Boyutları iyice artan ve çok daha geniş bir iç mekân vaat eden yeni Polo’nun üç silindirli benzinli versiyonunu mercek altına aldık.
Küçük sınıfta boyut değişimi yaşanıyor. Fiesta yeni nesille birlikte büyüdü. Opel de öyle. Şimdi de Polo. Uzunluğu 4.0 metre barajını aşmış durumda. Dört metre bir zamanlar küçük sınıf ile kompakt sınıf arasındaki doğal sınırdı. Küçük ve kompakt sınıf SUV modellerin yaygınlaşmasıyla birlikte sınıfların boyutlarında da bir kayma oluştu. altıncı nesil Polo önceki nesil ile kıyasla 81 mm uzadı ve böylece 4.05 metre uzunluğa ulaştı. Uzunluğu 81 mm yükselmiş olsa da aks aralığı 94 mm artmış durumda. Bu ise ön ve arka çıkıntılarının azaltılmış olması ve iki aks arasındaki alanın artmış olması anlamına geliyor.
İlginizi çekebilir
Bu durum yaşam alanında kendini belirgin bir şekilde hissettiriyor. Yaşama alanındaki artıştan büyük oranda arta koltuk yolcuları faydalanıyor. Koltuğunu iyice geriye çekmek zorunda olan boyu 1.90 metre olan bir sürücünün arkasında bile yetişkin bir yolcu rahat edebiliyor. Bagaj hacmindeki artış ise çok ama çok daha belirgin. 75 litrelik artışla 355 litreye ulaşan bagaj beklentileri fazlasıyla karşılıyor. Şimdi burada geçmiş Golf nesilleriyle bir kıyaslama yaparak kafa karıştırmanın alemi yok. Sonuç olarak yeni Polo sunmuş olduğu yaşama alanı ve bagaj hacmiyle küçük sınıf olmasının ötesine geçmiş durumda.
Sadece uzunluğu değil yeni Polo’nun genişliği de artmış durumda. Hem de dolu dolu 7.0 cm’lik bir artış söz konusu. Yaşama alanına olumlu yansıyan bu artış aynı zamanda otomobilin günlük yaşamda toplamda 0.5 m² daha fazla alana ihtiyaç duymasına neden oluyor. Yaşama alanının o kadar da geniş olmasına ihtiyacı olmayan ve günlük yaşamda park ve manevra sıkıntıları yaşayan kullanıcılar için can sıkıcı bir durum. Üstelik minik sınıftaki Up! ile kıyaslandığında Polo artık dev gibi duruyor.
Bu arada yeni nesil ile birlikte Polo’nun üç kapılı gövde tipi de üretim programından çıkarıldı, artık sadece beş kapılı hatchback gövde ile üretiliyor. Tüketici açısından bu ciddi bir sorun olmayacaktır. Çünkü güncel Polo’nun satışlarının sadece yüzde 20’si üç kapılı gövde tipinden oluşuyordu. Markanın müşteri anketlerine göre beş kapılı yerine tercihini üç kapılıdan yana kullananlar fiyatının daha uygun olmasını gerekçe olarak göstermiş. Bu detayı göz önünde bulunduran marka bir dizi yeni sürüş destek sistemine karşın 65 HP’lik baz motor ve Trendline adındaki baz donanım paketi ile karşılaştırıldığında yeni Polo’nun başlangıç fiyatını, eşdeğer donanım ve motorlu önceki nesil Polo’nun üç kapılı versiyonundan sadece 200 Euro (Almanya fiyatı) daha pahalı hale getirmiş. Yani müşterinin fiyat avantajı için üç kapılı gövde tipi arayışına girmesine gerek yok.
Kaliteli ve pratik bir kokpit
Ciddi bir fiyat artışı uygulamayan markanın tasarruf tedbirleri kapsamında malzeme kalitesinden tasarruf etmiş olabileceğini düşünenler yanılıyor. Kaliteli plastik yüzeyler, ele iyi oturan ve dokunma hissi uyandıran düğmeler ve sert dolgu malzemesine sahip ergonomik formlu konforlu koltuklarıyla yeni Polo en az önceki nesil kadar olgun ve kaliteli bir izlenim bırakıyor. Önceki nesilde olduğu gibi yeni nesilde de dokunma hissi uyandıran ve kalite algısını daha da artıran yumuşak bir kaplamaya sahip ön konsol Comfortline adındaki donanım seviyesinden itibaren sunuluyor. Ön konsol ve kapı panelleri dahil yaşama alanına serpiştirilen aplikasyonlar sekiz farklı renk alternatifi ile yaşama alanını renklendirme imkanı sunarken, geniş ve bol miktarda saklama alanı ise küçük eşyaların neden olabileceği kalabalığı ortadan kaldırıyor.
Orta konsoldaki saklama alanına bırakılan akıllı cep telefonları, telefonun kablosuz şarj özelliğini desteklemesi halinde kablo bağlantısı olmadan şarj ediliyor. İsteğe bağlı olarak sunulan harici anten sayesinde cep telefonlarının her daim daha yüksek sinyal seviyesine sahip olması sağlanabiliyor. Tıpkı Golf örneğinde olduğu gibi navigasyon ekranı yüksek dokunma hassasiyetine sahip olan koyu renkli bir cam panel tarafından koruma altına alınmış durumda. Yeni dijital gösterge paneli ise etkileyici bir görünüm sunuyor. Passat ve diğerlerinde kullanılan önceki nesil dijital gösterge paneline kıyasla yeni nesil daha net bir görünüm sunuyor ve daha fazla kişisel ayar imkânı tanıyor. Apple CarPlay ve Android Auto dışında MirrorLink gibi ara yüzleri destekleyen sistem bazı akıllı telefon uygulamalarının ekran üzerinden kullanılmasına olanak veriyor.
Bunun dışında bağlanabilirlik özellikleri güncel teknolojinin tüm imkânlarını sunuyor. Anlık olarak trafik bilgisi almak isteyen sürücüler ya mobil veriden yararlanmak için telefonunu araç ana ünitesine entegre etmek, ya da USB girişe bir LTE modülü bağlamak durumunda. Volkswagen SIM kart yuvasına sahip sabit bir bağlantı alt yapısına en azından Polo modelinde gerek duymuyor.
Golf kadar olgun bir sürüş
Zaten çok iyi olan Polo’nun sürüş özellikleriyle daha da iyileşmiş durumda. Henüz ilk hareket anından itibaren düşük gürültü ve süspansiyon konforuyla dikkat çekiyor. Aslında süspansiyon geometrisi sert bir karakteristiğe sahip, ancak amortisörler küçük darbeleri ve hatta enlemesine yol dalgaları dışında uzun yol dalgalanmalarında da gayet olgun bir tepki veriyor ve yol dalgasının devamında rahatsız edici bir salınıma neden olmuyor. Son derece etkili yalıtım, yürüyen aksam gürültülerini ve aynı zamanda 95 HP gücündeki üç silindirli motorun sesini kabinden uzak tutuyor. Rölantide neredeyse duyulmayacak kadar sessiz çalışan motor ancak harekete geçilmesiyle birlikte varlığını hissettiriyor ve üst devirlere doğru gürültülü olmaya başlıyor.
Ancak üst devirlere de gerek kalmıyor. 1.0 litre hacimli TSI motor henüz 1500 d/d itibarıyla gücünü hissettirmeye başlıyor. Turbo besleme sayesinde 175 Nm tork üreten motor alt devirlerden itibaren üstelik tüm devir bandı boyunca 65 HP güç ve 95 Nm tork üreten atmosferik baz motora kıyasla çok daha atak bir sürüş sunuyor. Bunun dışında bir de aynı motorun 75 HP’lik versiyonu bulunuyor.
Polo, hafif ve direkt çalışan direksiyon sistemiyle sadece şehir için rahat ve kıvrak bir sürüş sunmakla kalmıyor, aynı zamanda bol virajlı yollarda ani ağırlık transferlerinden etkilenmeyen ve yana yatmayan yapısıyla son derece kıvrak bir sürüş sunuyor. Doğrudan bir karşılaştırma yapmak pek doğru olmasa da yeni Polo neredeyse Golf kadar olgun ve kendinden emin sürüş dinamikleri sunuyor. Sonuç olarak iki otomobilin yürüyen aksam geometrisi de birbirine oldukça yakın. Volkswagen, çok gelişmiş ve yüksek maliyetli çok kollu arka aks bağlantısını güçlü versiyonlarda kullanıyor. Daha güçsüz Golf versiyonlarında ise tüm Polo versiyonlarında olduğu gibi önde McPherson ve arkada ise yarı bağımsız bir bağlantı kullanılıyor. Hal böylece olunca Polo ile Golf arasındaki sürüş dinamikleri farkı da iyice kapanmış.
İlk etapta 65 ve 75 HP gücünde atmosferik ve turbo beslemeli 95 HP olmak üzere üç adet benzinli motor söz konusu. Yıl sonuna kadar devreye 115 HP üç silindirli 1.0 TSI ve 150 HP gücünde dört silindirli 1.5 TSI olmak üzere iki benzinli motor daha devreye alınacak. Ayrıca sıralı dört silindirli 2.0 litrelik 200 HP gücünde GTI versiyonu da sunulacak. Bunun dışında 1.0 litre hacimli üç silindirli motorun 90 HP gücünde bir de CNG versiyonu devreye girecek. Böylece benzinliye oranla çok daha çevreci ve çok daha düşük maliyetli bir mobilite mümkün olacak.
Ne demek dizel yok?
Olacak mı, olmayacak mı derken, evet iki adet dizel motor devreye giriyor. 1.6 litre hacimli turbo dizel motorun 80 ve 95 HP olmak üzere iki farklı güç versiyonu olacak. Yeni nesil SCR sayesinde egzoz gazı etkin bir şekilde temizlenirken, motor şimdiden bir sonraki emisyon normunu yerine getiriyor. Oysa uzmanlar gelişmiş egzoz gazı temizleme teknolojilerinin maliyetlerinin kurtarmaması nedeniyle küçük sınıfta dizelin sonunun geleceğine işaret ediyordu.
Sonuç
Yarım sınıf yukarıda
Volkswagen, 2020 yılında yeni platform ile hayata geçireceği kapsamlı elektrikli otomobil atağına kadar bugüne kadar yaptığı en iyi işi yapmaya devam ediyor: Gerçekten de iyi otomobiller geliştirmek ve üretmek. Yeni VW Polo, dört yetişkini son derece konforlu ve geniş bir yaşam alanıyla şımartıyor. Geri bildirimi yüksek hassas çalışan direksiyon sistemi ve son derece etkili sürüş dinamikleriyle sürüş keyfi de sunuyor. En önemli gelişim ise kendini artan boyutlarda hissettiriyor. Genelde yalnız veya iki kişi seyahat eden ve çok fazla bagaj alanına ihtiyaç duymayan sürücüler dar park alanlarına girerken fazladan boyut artışından şikâyetçi olabilir.
Yazı : Dirk Gulde
Son yorumlar