Seat’ın son dönemdeki en çekici modeli olan Ateca’nın dört tekerlekten çekişli versiyonu ile birlikteyiz. Bakalım böyle bir şehirli SUV’u alırken gerçekten de dört tekerlekten çekişe ihtiyaç var mı? Sonuçta aralarında 10 bin TL’ye yakın bir fark var…
Seat için oldukça önem taşıyan Ateca modeli aynı zamanda markanın ilk SUV’u olma özelliğini de taşıyor. Volkswagen’in tüm modellerine entegre ettiği MQB modüler alt yapı, tıpkı diğer Seat modellerinde olduğu gibi Ateca’da da karşımıza çıkıyor. Ateca, Volkswagen’deki kardeşi olan Tiguan ile teknik olarak neredeyse aynı. Fakat tasarım olarak markanın kompakt hatchback modeli Leon’la birebir benzerlik gösterdiğini söyleyebiliriz.
İlginizi çekebilir
Aslında dıştan bakıldığında Seat’ın karakteristik sert ve keskin hatlarına Ateca’da da rastlıyoruz. İlk bakışta tam bir SUV havası sunuyor. Fakat kabine geçip de sürüşe başladığınız anda biraz daha yerden yüksek ve geniş bir Leon kullanıyor gibisiniz. Bu iyi mi kötü mü bilmiyorum fakat Ateca, son dönemin SUV ve crossover meraklılarının fazlasıyla beğeneceği bir araç.
Öncelikli olarak Ateca’nın çok ferah bir kabini var. Baş mesafesi neredeyse büyük SUV’lara denk bir konumda ve özellikle arka koltuklardaki diz mesafesi sorunsuz. Üreticiler bunu yaparken genel olarak bagaj hacminden bir miktar alarak bu işi yapar. Fakat Ateca bunun aksine 510 lt’lik yükleme kapasitesiyle de sınıfının en iyilerinden.
Kabine dönersek; özellikle konsolun üst kısımlarında yüksek kaliteli plastikler gözümüze çarpıyor. Alt tarafta ise sert plastiklere yer verildiğini görüyoruz.
Diğer taraftan hemen ortadaki büyük dokunmatik ekran bana bakıyor ve kurcalamaya başladığımda son derece sezgisel tepkiler veriyor. Kablosuz şarja da imkân tanıyan Ateca, bu versiyonla birlikte en üst donanım seviyesi olan Xcellence ile satılıyor.
Ateca’nın sürüş özelliklerinden bahsetmek gerekirse; VW Grubu, Seat’ı diğer markalar arasında daha dinamik bir noktada konumlandırıyor. Buradan yola çıkarak Tiguan ile Ateca’yı kıyasladığımızda ise Tiguan’ın daha ağırbaşlı, Ateca’nın ise daha çevik ve genç bir ruha sahip olduğunu söyleyebiliriz. Zaten sürüş anlamında da benzer tepkileri kullanıcısına veriyor. Yine markanın birçok modelinde kullanılan 1.4 lt’lik TSI ünite kaputun altında yer alıyor. 150 HP gücündeki bu motor ACT teknolojisiyle birlikte gerektiğinde silindirlerden ikisini kapatarak iki silindir modu ile ekonomik bir sürüş vaat ediyor. Ortalama bir sürüş stiliyle kullandığım Ateca iki gün boyunca 8.1 lt/100 km’lik ortalama tüketimiyle makul sonuçlar ortaya koymayı başardı.
Gelelim 4Drive’a…
Seat bu teknolojide beşinci nesil Haldex adı verilen bir sisteme yer veriyor. Dört tekerlekten çekiş her zaman sürücüsüne güven veren bir teknolojidir ve asla gereksiz diyemem. Arazi ve off-road için bir yorum yapmayacağım bu otomobil belli bir seviyeye kadar arazide gidebiliyor olsa da genel olarak amacının bu olmadığını düşünüyorum. Fakat kaygan ve karlı zeminler için dört tekerlekten çekiş her zaman son derece önemli bir sistem. Eğer ki bu otomobili sadece şehirde kullanıyor ve kar yağdığında da zaten araçla çıkmıyorsanız, aynı otomobilin giriş seviyesindeki versiyonu 124 bin TL iken dört tekerlekten çekişli versiyona 146 bin TL ödemenin çok da anlamlı olmadığını düşünüyorum. Ama karar yine sizin.
Yazı : Özerk Ihlamur
Fotoğraf : Alp Emre Göksel
Son yorumlar