Başlık kulağa ne kadar hoş geliyor değil mi? İlk otomobil kullanmayı Porsche ile öğrendiğinizi hayal edin, ne kadar güzel olurdu. Bu ay Porsche’nin Leipzig’deki merkezinde Porsche performans eğitimine tabi tutulduk. Belki ilk otomobil kullanmayı Porsche’yle öğrenmedik ama hem ileri sürüşle ilgili bilgilerimizi tazeledik hem de yepyeni Porsche modellerini deneyimleme şansımız oldu.
Porsche’nin Cayenne, Macan ve Panamera modellerinin üretildiği Leipzig’deki merkezindeyiz. Buraya daha önce bir kez daha gelmiştim. O zaman 911 GT3 RS ve Cayman GT4 gibi otomobilleri kullanma fırsatımız olmuştu. Bu kez Porsche ürün gamındaki hemen hemen her modeli farklı disiplinlerdeki eğitimlerle kullandık. Örnek vermem gerekire; Panamera ile fren, yeni 911 GT3’le ıslak zeminde drift, 911 GTS ile slalom ve şerit değiştirme gibi konularda eğitimler aldık. Tabii bu eğitim İstanbul’dakilerle birlikte benim yedinci Porsche sürüş eğitimim oldu. Dolayısıyla bilgilerimizi tazeledik demek daha doğru olur. Bu iki günlük sürüş etkinliğinde benim için ilk olan yeni Panamera’yı kullanmak oldu. Yeni nesil Panamera’yı kullanmamıştım ve oldukça merak ediyordum. İki gün boyunca çeşitli disiplinlerde kullanma fırsatını bulduğum Panamera’ya bayıldığımı söylemem gerek. Açıkçası ilk nesil Panamera, hem dış tasarım hem de iç mekân tarzı açısından beğendiğim bir otomobil değildi. İkinci nesil ise çok başarılı bir otomobil haline gelmiş. Gerek tasarımı, gerek iç mekân tarzı, gerekse barındırdığı teknolojilerle Mercedes S-Serisi ve BMW 7 Serisi’ne çok ciddi bir rakip olduğunu düşünüyorum. Eğer bu tarz üst seviyede lüks ve tarz barındıran bir otomobil sahibi olmak ve kendiniz kullanıp zevk almak istiyorsanız Porsche Panamera biçilmiş kaftan. Etkinlikte kullandığımız Porsche Panamera Turbo, 550 HP güç üreten çift turbolu V8 makinesiyle 0’dan 100 km/s hıza 3.8 saniyede ulaşıyordu. Maksimum hızı ise 306 km/s ile oldukça iddialıydı. Yani şöyle düşünün; çok konforlu ve prestijli bir otomobiliniz var ve siz o otomobille süper spor otomobilleri aratmayan bir performansa da sahip olabiliyorsunuz. Bence Panamera Turbo, şu anda otomotiv dünyasının en muhteşem paketlerinden birini sunuyor.
İlginizi çekebilir
Porsche performans gününde ilgimi çeken bir başka otomobil de tabii ki yenilenmiş 911 GT3’dü. Artık 500 HP üreten GT3 ile ıslak zeminde drift eğitimi aldık. Bence eğitimin en zevkli dakikalarından biri buydu. 500 HP’lik arkadan itişli bir otomobille tüm sistemler devre dışındayken drift yapmaya çalıştığınızı düşünün. İşte biz bir saat boyunca bu keyifli eğitimin zevkini çıkardık. Yeni 911 GT3, standart olarak yedi ileri PDK şanzımanla satılıyor. Eğer isterseniz altı ileri manuel şanzımanlı versiyonu da satın alabiliyorsunuz. Daha önce bu pistte Cayman GT4 kullandığımı söylemiştim. Bu seferki organizasyonda da Cayman GT4 vardı ama yanında bir de bonus getirmişti. Bu kez Cayman GT4 Clubsport ismi verilen yarış otomobilini de pistte kullanma fırsatımız oldu. Porsche tulumlarımızı giydik, kasklarımız taktık ve pistte beş turluk muhteşem bir deneyim yaşadık. Cayman Club Sport’ta standart modeldeki 385 HP’lik makine yer alıyor. Ancak manuel şanzımanlı yol versiyonunun aksine bu yarış otomobilinde direksiyondan vites değiştirilebilen PDK şanzımana yer verilmiş. Ayrıca otomobilin yol versiyonuna oranla daha hafif olduğunu tahmin etmek hiç zor değil. Pistte bu otomobille Porsche Motorsport pilotlarının arkasında beş tur atmak iki günlük etkinliğin en özel anlarıydı. Bana bıraksalar kollarım tutmayacak hale gelene kadar GT4 Club Sport’u kullanabilirdim.
Bütün organizasyonun bonusu olarak da etkinliğin sonunda 911 Cup yarış otomobiliyle taxi drive etkinliğine katıldık. Porsche Cup pilotunun kullandığı yarış otomobilinin sağ koltuğunda hayatımın en mutlu dakikalarından bir kaçını geçirdim. Hızlanma ne kadar etkileyicisiyse otomobilin fren performansı ve tutunması da o kadar şaşırtıcıydı. Pist pilotlarının ortak özelliği geç ve sert fren yapmalarıdır. Muhtemelen o freni bir yol otomobiliyle yapsanız kontrol etmeniz çok güç olur. Ancak 911 yarış otomobili tam da buna uygun tasarlandığından dolayı sert ve geç yapılan frenlerde otomobilin öyle bir yavaşlama kabiliyeti var ki beş noktadan bağlantılı emniyet kemerinin kaburgalarınıza geçeceğini düşünüyorsunuz.
Yazı : Yaman Yılmaz
Leipzig, Almanya
Son yorumlar