Ford’un küçük sınıftaki başarılı temsilcisi Ford Fiesta, uzun bir aradan sonra yenilendi. Yepyeni teknolojileri ve onu rakiplerinden ayıran özellikleriyle öne çıkan yeni Ford Fiesta dört farklı seçeneğiyle herkesin gönlünde yer bulmayı hedefliyor.
Fiesta deyince aklıma 90’lı yıllarda sahip olduğum üzgün farlı otomobilim geliyor. O melül bakışı dışında aslında çok keyifli bir otomobildi, tabii bir de kliması olsaydı.
Bir yıldan fazla bir süre mutlu mesut bir şekilde kullandığım 1.25 lt’lik Fiesta’mın ardından gelen beşinci jenerasyon (2002-2008) en beğenilen versiyonlardan biri oldu. Fiesta, 2009 yılında çehresini tamamen değiştirdi ve sıradışı bir tasarımla karşımıza çıktı. İçi de dışı da tam da new age diye tabir edilen türdendi. Makyajı saymazsak, altıncı jenerasyon neredeyse dokuz yıl bantlarda kaldı. Küçük sınıfı domine eden Polo da değişmemişti ve iki model de sanki birbirini bekliyordu. Fiesta bu sefer önce davrandı ve geçtiğimiz yılın kasım ayında ortaya çıktı. Bizler de tanıtılmasının ardından ilk kez yeni Fiesta’nın direksiyonuna geçmek üzere sıcacık bir eylül gününde Bodrum’a doğru yola çıktık.
Yepyeni Fiesta turkuaz mavi rengiyle bizleri havalimanında bekliyordu. Test araçlarının tamamı 1.0 lt’lik Ecoboost motora sahip, Titanium paketli ve otomatik şanzımanlı versiyonlardı. Yeni Ford Fiesta’nın dört farklı tipte satılacağını söylemiştik. Bunlar sırasıyla; Trend ve Titanium, daha lüks donanım isteyenler için Vignale, daha sportif bir Fiesta tercih edenler için ST-Line ve son olarak crossover havasındaki Active modeli olacak.
İlginizi çekebilir
Yeni Ford Fiesta’da bildik 1.0 lt’lik ünite otomatik şanzıman kombinasyonuyla tüm versiyonlarda sunuluyor. Ayrıca Ford yepyeni bir 1.1 lt’lik atmosferik benzinli motora da ürün gamında yer vermeye başladı. 85 HP gücündeki bu ünite, beş ileri manuel şanzımanla birlikte sunulacak. Dizel motor seçeneği ise 1.5 lt’lik TDCi üniteden oluşuyor ve şu an sadece altı ileri manuel olarak ithal ediliyor.
Test aracımıza geri dönersek, dıştan bakıldığında aslında uçurum bir değişiklik olmadığını görüyoruz. Tüm detaylarda değişim ve boyutlarda büyüme söz konusu fakat Ford bunu ‘sade ve zarif tasarım felsefesini sürdürmek’ olarak nitelendiriyor. Açılabilir panoramik cam tavan yenilikler arasında yer alıyor.
Otomobilin içine bindiğiniz anda eskiye oranla çok daha ferah ve geniş bir kabin sizi karşılıyor. Tabii artan malzeme kalitesi ve sürücü odaklı kokpit dikkatlerden kaçmıyor. Geçmişte dürbün şekindeki gösterge paneli yerine yekpare bir göster paneli kullanılıyor. Düğmeler azaltılmış ve genel olarak bir sadeleşmeye gidildiği görülüyor. Konsolun hemen ortasında yeni 8.0 inçlik bir gösterge paneli var ve dokunmatik hissi iyi bir tabletten farksız. Ford bu konuda SYNC3 araç içi multimedya sistemiyle büyük bir gelişim yaşamış zira diğer Ford otomobillerindeki ekranı sezgisellik anlamında çok gerideydi. Fiesta’daki en önemli yenilik ve sınıfında başka bir otomobilde rastlayamayacağımız bir özellik de 10 hoparlör 675 watt’lık B&O Play ses sistemi. Opsiyonel olarak tercih edebileceğiniz bu ses sistemini bizzat dinledik ve gerçekten de oldukça başarılı. Fiesta’nın teknolojik özelliklerine ek olarak, segmentine öncü olacak sürüş destek sistemleri arasında gece görüşü de sağlayan ve Fiesta’da ilk defa sunulacak olan yaya algılama özellikli çarpışma önleme yardımcısı gibi özellikler de bulunuyor.
Ford Fiesta zaten genel olarak iyi yol tutan bir otomobil. Hatta bütün Ford otomobiller iyi yol tutar fakat Ford mühendisleri yeni Fiesta’da daha çevik ve sportif bir sürüş kazanmak adına süspansiyon özelliklerini geliştirmişler ve sonucunda da yüzde 10 daha fazla yol tutuş ve yüzde 8 iyileştirilmiş fren mesafesi elde edilmiş. Sürüşte fark edilen önemli değişikliklerden biri de otomobilin artık daha iyi bir izolasyona sahip oluşu. Asfalt üzerinde otomobil eskiye göre oldukça sessiz ve lastik sesi içeriye çok daha az geliyor. 1.0 lt’lik motorun performansı her zamanki gibi yeterli fakat şanzımanın kesinlikle daha canlı tepkilere sahip olması gerektiğini düşünüyoruz. Ayrıca ekonomi odaklı bir sürüş adına şanzıman vitesleri hızlı bir şekilde büyütüyor ve alt bir vitese geçmemek için otomobil bir hayli alt devirde kalabiliyor. Yeni Fiesta’nın 1.1 lt’lik Trend donanımlı başlangıç fiyatı 64 bin 500 TL gibi uygun bir rakamla giriş yapıyor. Titanium donanımlı otomatik şanzımanlı 1.0 Ecoboost ise 84 bin 500 TL’lerde. ST-Line ve Active içinse biraz daha beklememiz gerekecek.
Sonuç
Küçüklerde işler değişiyor
Geçmişte VW Polo, Renault Clio, Opel Corsa ve Ford Fiesta gibi modellerin arasında geçen liderlik yarışı, Seat Ibiza ve Skoda Fabia gibi başarılı modellerin kendini bir hayli geliştirmiş bir şekilde sahaya dönmesiyle işlerin çok karıştıracağını gösteriyor. Diğer bir deyişle, artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak! Bence burada en büyük etken fiyat olacak ve fiyat/donanım endeksi artık lideri belirleyecek.
Yazı : Ahmet Armağan
Bodrum/Muğla
Son yorumlar