İskandinav marka, Çinli sahibinin finansal gücüyle yakaladığı rüzgarı bırakmaya hiç niyetli gözükmüyor. XC90 ile birlikte SUV sınıfında ciddi bir atak yapan ve ülkemizde de ciddi satış başarısı yakalayan Volvo, şimdi de XC60 ile sahneye çıktı.
Hangi iş olursa olsun finansal gücün ve dolayısıyla yatırımların ne kadar önemli olduğunu gösteren örneklerden biri İsveçli Volvo. Eski iş ortaklarından kurtulup adeta özgürlüğünü ilan eden marka, stratejik olarak da kendini yeniledi. Artık sadece güvenlik denince akla gelmek istemiyor bu bir… Fuarlara katılmama kararı konuşuluyor ve en önemlisi kimsenin motoruna ihtiyaç duymuyor. Kişisel olarak da tasarımlarını geliştirdiklerini en önemlisiyse sürüş hissinde iyileştiklerini söyleyebilirim.
Kısa bir yorumun ardından enfes bir doğayla buluşmak ve XC60 ile tanışmak için gittiğimiz enfes rota Bördübet’e uzanıyoruz.
İlginizi çekebilir
XC90’dan fazlasıyla tanıdık unsurlar gördüğüm XC60 belki de boyut olarak çok daha aklı yatar bir SUV. Sınıfların birbirine karıştığı otomotiv dünyamızda orta boy SUV olarak giren fakat zaman zaman kompakt olarak da adlandırabileceğimiz XC60’da dışarıdan bakıldığında, çekici hatların, keskin bakışların, şık bir profil tasarımının ve bence önünden güzel arka tasarımının olduğunu söyleyebiliriz. Bu arka tasarım, 2008’de yollara çıkan ve şu ana kadar bir milyonu aşan satışıyla aklımızda kalan kahverengi lansman rengini bile unutmadığım selef XC60’tan hatıra. XC60 o dönem tasarım yönünden o kadar farklıydı ki, o zaman çalıştığım dergideki editör arkadaşlarımla çekimlerde “kim hangi otomobilin yanında olacak” tartışmaları yaratıyordu. Şu ana kadar satılan her 10 Volvo’dan üçünün XC60 olması sürpriz sayılmaz.
Swot analizinde selef İsveçlinin en temel eksiği, sürüş hissi, keyif vermekten uzak direksiyondu. SPA platformunda geliştirilen yeni XC60 ise bu konularda selefinin kat be kat ötesinde. Sınıfının en iyisi mi? Hayır ama kat ettiği yol ve şu andaki konfor odaklı sürüş hissi tam da markanın istediği gibi. Bunu markanın Pazarlama Müdürü Kubilay Polat da ifade ediyor. “Hedef en performanslı, dinamik sürüş değil, konforlu güvenli sürüş…”
XC60, konfor konusunda oldukça başarılı, süspansiyon iyi çalışıyor, yolda biraz rüzgâr gürültüsünü içeri alıyor olsa da kabin rahat, konforlu. Direksiyon ölçü olarak XC90’a göre biraz küçük hissettiriyor ama sürüş hissi benzer. Orta konsolda dikine konumlandırılmış devasa multimedya ve enfes müzik sistemi sürücünün yüzünü güldürüyor. Özellikle kumandalar kolay kullanımlı, zaten dokunmatik multimedya ekranıyla her şeye müdahilsiniz. Baş, diz mesafeleri yeterli, özellikle aktivite sevenler için otomobilin içerisinde ve bagajında yeterli alan mevcut. Tanıdık 2.0 litrelik dizel motor ve şanzıman uyumlu. Yüksek bir performans bekleyenlerin diğer motor alternatiflerini beklemeleri gerekiyor. Kulakçıklar yardımıyla direksiyondan da vites değiştirmek mümkün bu sayede sakin İsveçli’ye kendinizden enerji katabiliyorsunuz. Eskiden önden çekişli olarak satılan XC60 artık şu anda sadece dört tekerlekten çekişli olarak geliyor. İsveç Torslanda’da üretilen XC60’ın iç mekânındaki malzemeler vites kısmının olduğu alandaki sert plastik harici oldukça şık ve kaliteli. Sürücüyle mutlu olabilecek bir ortam yaratılmış.
Volvo eşittir güvenlik… City Safety sistemine eklenen üç yeni özellikle birlikte, direksiyon ani tehlikelerde sürücüye yardımcı olarak tehlikeli durumlarda karşı şeridi de kontrol edip müdahalelerde bulunabiliyor. 50-100 km/s hızlarda aktif olan sistem markanın 2020 güvenlik hedeflerine olan bir adım. Arkadan çarpma kazalarını önemli ölçüde azaltan sistemin haricinde, karşı şeritten gelen araçlarla çarpışmayı önlemede sürücüye destek olan bir sistemi de barındırıyor. 60-140 km/s hızlarda aktif olan sistem, sürücüyü uyarıyor, Artık kör nokta uyarı sistemleri de tehlike durumunda direksiyona müdahalede bulunuyor. XC60 otonom sürüşe bir adım daha yaklaşmış durumda.
Güçlü rakiplerin karşısına onların oyun planlarıyla değil de kendi kurallarıyla çıkmaya hazırlanan XC60’dan bu yıl ilk etapta 400 adet satılması hedefleniyor.
Sonuç
Hedef konfor
Volvo’nun artık güvenlikle ilgili bir iletişim yapmasına gerek yok. Zaten bu konudaki algısı çok yüksek. Yeni hedef performanstan ziyade konforlu sürüş… Yeni XC60’ı kullanınca bu hedefin tutturulduğunu görüyorsunuz. Kabin oldukça ferah ve konforlu. Süspansiyonun darbe emişi de başarılı.
Yazı : Volkan Demirkuşak / Marmaris
Son yorumlar