Kompakt sınıftaki rekabet her zamankinden daha yoğun. VW Golf her zamanki gibi güçlü ama Megane ve i30 da onu tahttan indirecek özelliklere sahip. Bakalım hangisi ipi önde göğüsleyecek?
Otomobilden anlasın ya da anlamasın, fotoğrafta gördüğünüz üç otomobili insanlara gösterin, büyük çoğunluğu kesin Golf daha iyi diyecektir. Hem VW’nin hem de Golf’ün böyle bir algısı var. Aslında çok da yanlış bir algı değil bu. Özellikle Alman partnerimizin yaptığı karşılaştırmalarda yıllardır kompakt sınıfın lideri hiç değişmiyor. Bazı özelliklerde rakipleri daha iyi olabiliyor, örneğin Focus daha iyi yol tutabilir ya da bir Fransız rakibi daha az yakabilir. Ama bir bütün olarak bakıldığında Golf’ün eline su dökmek zor. Geçmişte bu karşılaştırmalarda Golf’ün karşısına ağırlıklı olarak Astra (Kadett), Focus (Escort), Megane (R19), C4 (Xsara) ve 308 (306, 307) gibi otomobiller çıkardı. Japonlar da Civic ve Auris (Corolla) gibi modellerle bu sınıfta iddialılardır. Hyundai ise ikinci nesil i30’a kadar pek de ciddiye alınacak bir rakip değildi. Bir önceki nesille bu algıyı yıktı ve yeni i30’la da hiç olmadığı kadar iddialı. Bu nedenle Golf’ün karşısına Megane ve i30’u çıkardık.
Dedik ya Golf çok güçlü ama burası Türkiye. Bir otomobil çok üstün bile olsa fiyatıyla geride kalabilir. Bakalım Golf, Megane ve i30 üçlüsü ne yapacak?
İlginizi çekebilir
Tabii ki ilk önce donanım ve fiyatlardan başlıyoruz. Üç otomobilimiz de dizel ve otomatik şanzımanlı. Baz fiyatlara bakıldığında Renault Megane’ın bariz üstünlüğü var ama burada bir yanıltmaca var. Megane’ın en baz donanım paketi olan Joy’da da 1.5 lt dCi motor ve EDC şanzıman ikilisi var. Hyundai i30’un ise baz versiyonu yok ve dizel otomatik Elite paketle alınabiliyor. Golf’te de durum aynı. Yani orta paket olan Comfortline ile satın alınabiliyor. Megane’ın orta seviyesi Touch’a çıktığınızda fiyat 105 bin 750 TL’ye çıkıyor. Hatta en dolu ve sportif GT Line’ı bile alsanız 117 bin 800 TL ödüyorsunuz. Bence dizel-otomatik kompakt sınıf bir otomobil alırken fiyat/donanım dengesini en iyi karşılayan ve en çok seçenek sunan otomobil Megane. Bu anlamda karşılaştırmaya önde başlıyor.
İkinci adım olarak kabine bakıyoruz. Golf, dijital gösterge paneliyle etkiliyor ama bu özellik en üst paket olan Highline’da sunuluyor. Test araçlarımız en üst seviyede olduğu için yanıltıcı olabiliyorlar. Kabin genişlikleri üç otomobilde de benzer. Günümüz kompakt otomobilleri eskinin orta sınıfları kadar geniş ve ferah. Golf, malzeme kalitesi ve işçiliği ile daha etkileyici. Megane ve i30 da bu konuda iddialı otomobiller. Hyundai’nin kabini şimdiye kadar hiç olmadığı kadar derli toplu ve Avrupai. Kendi adıma Renault’nun dik ekranından çok hoşlanmıyorum ama bu kişisel bir görüş. Renault, orta seviye olan Touch’da 4.2 inçlik ekran sunuyor. 7.0 inçlik ekran opsiyon. 8.7 inçlik ekran ise Icon ve GT Line’da da ekstra olarak alınabiliyor. Hyundai’de de standart olarak 5.0 inçlik ekran var. 8.0 inçlik ekran Elite Plus ile birlikte geliyor. Golf Comfortline’da 6.5 inç ekran varken, Highline’da 8.0 inçe çıkıyor.
Bagaj hacimlerine bakarsak; i30 395 lt, Megane 384 lt, Golf ise 380 lt sunuyor. Görüldüğü gibi i30 önde. Kullanım konforuna gelirsek, kendimi içinde en iyi hissettiğim otomobil Golf oldu. Hyundai i30 da Alman otomobillerini andıran tok yapısıyla dikkat çekici. Renault Megane ise rakiplerinden daha gürültücü. Bir çukura girdiğinizde kabine yansıyan sesler ya da tıkırtılar daha fazla hissediliyor. Golf ve i30’un direksiyon hisleri de daha başarılı. Megane’ın daha yapay bir hissi var. Üç otomobil de konforlu süspansiyon sistemleriyle darbeleri başarıyla emiyor. İş yol tutuşa geldiğinde üçü de oldukça güvenli ama Golf ve i30’u virajlı yollarda kullanmak daha keyifli. Çünkü direksiyon tepkileri daha net. Golf mü i30 mu derseniz ise cevabım Golf olur.
Aslına bakılırsa şimdiye kadar anlatılanlar çok da önemli değil. Artık tüketime daha fazla bakıyoruz. Hyundai 136 HP güç ve 300 Nm tork sunan 1.6 lt CRDi motoruyla kağıt üstüne avantajlı görünüyor. Megane 110 HP gücünde ve torku da 250 Nm. Golf ise 115 HP güç ve 250 Nm tork sunuyor. Buna karşılık ağırlığı da daha yüksek olduğu halde performans verilerinde Golf önde. Yine de şehir içinde i30 daha seri hissettiriyor. Fabrika verisi tüketim değerlerinde 3.8 lt/100 km ile Megane önde. Normal hayatta da aynı şekilde daha az yakıyor. Biz ortalama 5.2 lt/100 km’lik bir değer (klima sürekli açık) belirledik. Golf, Megane’dan az da olsa çok yaktı. i30 ise cebinize düşman değil ama rakiplerinden 100 km’de 0.8 lt civarında çok yakıyor.
Sonuç
Zor karar
Gerçekten seçim çok zor. Baz donanımla da olsa dizel-otomatik bir kompakt almanın en kolay yolu Megane. Golf pahalı ama içinde kendinizi çok iyi hissediyorsunuz. Fiyatı düşünmezseniz bir bütün olarak bu üçlü arasındaki en iyi otomobil Golf. Hyundai i30 şimdiye kadar olmadığı kadar güçlü. Hatta Golf’e çok yakın hisler sunuyor. Onun da dezavantajı biraz daha çok yakması. Dediğim gibi fiyattan bağımsız bir şekilde kendime Golf alırdım. Megane, fiyat ve tüketim avantajına sahip ki, bu anlamda satış potansiyeli yüksek.
Yazı: Mert Yılmaz
Fotoğraf: Alp Emre Göksel
Son yorumlar