İlk kez 1998 yılında yollar çıkan ve geçmişi başarılarla dolu Suzuki Jimny kapsamlı bir değişimden geçti. Üçüncü nesil Jimny tam 20 yıllık başarılarla dolu bir geçmişe sahipti. Bugün 4. Nesliyle birlikte başta tasarım olmak üzere birçok yeni özelliğiyle karşımıza çıkıyor. Yeni Suzuki Jimny’nin doğrudan rakipleri tespit etmek zor. Tasarımcıların, Land Rover Defender, Mercedes G-Serisi ve Jeep Wrangler gibi otomobillerden ilham aldığı açık olduğu halde, gerçekte Renault Captur, Hyundai Kona ve Nissan Juke gibi aslında onun karakterinden uzak rakipleri var.
Tasarım ile söze başlarsak, otomobilin sempatik yeşil rengi zaten ilk etap kendine baktırmayı başarırken sert ve köşeli hatları boyutlarının dışında bir haya yaratıyor.
Aslında Jimny oldukça ufak bir SUV. 3645 mm uzunluğa, 1645 mm genişliğe ve 1725 mm yüksekliğe sahip. Otomobil 2250 mm’lik dingil mesafesi korurken bu onun off-roader kimliğini de saklamış oluyor.
İlginizi çekebilir
Önden bakıldığında geçmiş yıllardaki modellere gönderme yapıldığını görüyoruz. LJ modelinin farları, SJ modelinin kaputu ve Mk1 Jimny’nin ızgarası bu esintiyi yaşatıyor.
Kabinde de yalın bir tasarım var. Direksiyona oturduğum anda hemen gözüme geçmiş Samurai modellerindeki Retro gösterge paneli çarpıyor. İçeri de yalın bir dil kullanıldığını görüyoruz. Kabin sade olsa da teknolojik öğeler mevcut. 7 inçlik dokunmatik ekran Android tabanlı. Yerini aldığı selefine oranla 53 litre artan bagaj kapasitesi yeni Jimny’de 377 litreye ulaşıyor. Katlanan arka koltuklar, geniş bagaj ağzı, bagajın yan duvarları ve koltuk tasarımının optimizasyonu sayesinde son derece kullanışlı, düz ve geniş bir yükleme alanı kullanıma sunuluyor. Fakat arka koltuklar yetişkinlerin yolculuk edebilmesi için her zamanki gibi çok da elverişli değil.
Yeni Jimny sürüş anlamında da birçok geliştirme içeriyor. Bunların başında da asfalt üzerindeki performansı var. Özellikle burulma sertliğini artırmak adına süspansiyon sisteminde bir dizi değişikliğe gidilmiş. Ayrıca, yüzde 30 daha sert yapıya sahip üç bağlantılı rijit akslar da yeni Jimny’de kullanılıyor. Suzuki Jimny’de devreye alınan X-bağlantıları ve iki adet ilave çapraz bağlantı torsiyon rijitliğini daha da artırıyor.
Başarılı dört çeker
Dört tekerlekten çekiş sistemi birçok “arazi aracı” vasfındaki modelleri geride bırakmaya yetecek olan Jimny’de yeni nesil ALLGRIP PRO devreye giriyor. Yarı zamanlı dört tekerlekten çekiş sisteminin; 2H (iki tekerlekten çekiş), 4H (dört tekerlekten çekiş) ve 4L (arazi takviyesine sahip dört tekerlekten çekiş) olmak üzere farklı sürüş modları bulunuyor. Üstelik üstün off-road becerileri LSD ile destekleniyor.
Kaputun altında yer alan motor için verim anlamında çok iyi şeyler söyleyemeyeceğim. Geçmişte hatırlarsanız 1.3 lt’lik bir ünite kullanılıyordu. Bunun yerini artık 1.5 lt’lik 100 HP gücünde bir motor alıyor. Suzuki Jimny’de kesinlikle daha fazlasına ihtiyaç var. Bu motor ve eski nesil dört kademeli şanzıman sürüş keyfini olumsuz yönde etkiliyor.
Tüm bunların yanında Jimny oldukça dolu bir donanım seviyesiyle geliyor. Şerit takip sistemi ve çarpışma önleme gibi yeni nesil bir çok otomobilde yer alan güvenlik önemleri Jimny’de yer yer alıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Karoser
4 kişilik, 5 kapılı SUV, uzunluk x genişlik x yükseklik 3480 x 1645 x 1705 mm aks aralığı 2250 mm, boş ağırlık 1165 kg
Güç aktarımı
Dört tekerlekten çekişli, 5 ileri otomatik
Motor
Dört silindirli, benzinli, 1462 cc hacim, 6000 d/d’de 102 HP güç, 4000 d/d’de 130 Nm tork
Performans
0-100 km/s – sn
Maksimum hız 145 km/s
Ortalama tüketim 6.8 lt/100 km
Son yorumlar