Bir süredir Çinli otomobil üreticisi NIO’nun elektrikli sedanını piyasaya sürmesini bekliyorduk ve şimdi nihayet geldi. ET7, Tesla’nın gözünü korkutacağa benziyor.
Çin’de teknik olarak ET7 sedan için ön sipariş fiyatları 378.000 yuan’dan (bugünün döviz kurlarında 58.380 $ ‘a eşit) başlıyor, ancak bu, otomobilin en pahalı bileşenlerinden biri olan pilsiz rakam. Pilleri otomobil üreticisinden kiralamanız gerekiyor. Alternatif olarak, pillerle birlikte ET7’yi 448.000 yuan (yaklaşık 69.200 $) karşılığında satın alabiliyorsunuz.
ET7, kalp atışı şeklinde stoplar, lamine cam tavan, her iki sırada ısıtmalı, havalandırmalı ve masajlı koltuklar, 23 hoparlörlü ses sistemi ve sadece 0.23’lük düşük sürtünme katsayısı gibi çarpıcı özellikler içeriyor.
İlginizi çekebilir
Standart 70 kWh pil takımının sürüş menzili 500 kilometreyken, 100 kWh pil takımı 700 kilometrenin üzerinde menzil sunuyor. Yeni tanıtılan 150 kWh pil paketi ile 1.000 kilometrelik bir menzile ulaşılabiliyor. ET7 644 hp ve 850Nm tork değerine sahip ve 3,9 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor.
Şirketin kurucusu William Li, ET7 sedan’ın, Tesla’nın 1,2 megapikseline kıyasla 8 megapiksel kamera çözünürlüğü sunan yeni otonom sürüş sistemi ve Nvidia çipleriyle çalışabildiğini söyledi. Li ayrıca, aracın çevresini daha iyi algılamasını sağlamak için ET7’ye lidar sensörleri takılacağını da belirtti. Aynı teknoloji daha önce Tesla CEO’su Elon Musk tarafından reddedilmişti.
Lidar sensör, 1550 nanometre lazer, 120 derecelik görüş alanı ve 500 metreye kadar menzile sahip. Sistem, ilgili nesnelere dinamik olarak odaklanarak, nesnelerin milimetrik hassasiyetle doğru şekilde algılanmasına olanak tanıyor. Son olarak, otomobilin toplam 33 algılama biriminin bir parçası olarak, aynı zamanda 5 mm dalga radarı, 12 ultrasonik sensör ve 2 yüksek hassasiyetli konumlandırma birimi içeriyor.
NIO ayrıca, Power Swap Station 2.0 adı verilen, 3 dakikadan daha kısa sürede tam otomatik bir değiş tokuşa olanak tanıyan, dünyadaki en hızlı pil değiştirme hizmetini sağlamak için sistemler üzerinde çalışıyor. Bu işlem sırasında pil ve sistem kontrolleri de yapılıyor. Batarya değişim istasyonları, çevredeki alanlara çok fazla müdahaleci olmamak için yaklaşık 3 park yeri kaplıyor.
Her istasyon 13 pil barındırabiliyor ve günde 312 adete kadar değişim gerçekleştirebiliyor. Ek olarak, NIO’nun araçları kendilerini istasyona otomatik olarak park edebilecek ve şirket, konuşlandırılan toplam 2.0 istasyon sayısının 2021’in sonunda 500’e ulaşmasını bekliyor.
ET7 için teslimatlarının Çin’de 2022’nin ilk çeyreğinde başlaması bekleniyor ve ön siparişler şu anda yaklaşık 772 $ ‘lık bir fiyatla açık.
Son yorumlar